شناسهٔ خبر: 23641892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دانشجویان بسیجی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های تهران:

سیاست‌های دولت در رابطه با برجام راه به جایی نبرده است/ لزوم پیگیری ماجرای حقوق‌های نجومی و تصویب قانون‌های متقن برای دفاع از حقوق مردم

دانشجویان امروز در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های تهران تاکید کردند: واکاوی حوادث اخیر نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت در رابطه با برجام راه به جایی نبرده و تکیه بر ظرفیت‌های درونی و عمل به اقتصاد مقاومتی نجات‌ دهنده اقتصاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تعدادی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران امروز (29 دی 1396) در پیش خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های این استان به سخنرانی پرداختند.

براساس این گزارش، مجتبی آقا بابایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در نماز جمعه پیشوا، محمد نوری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران   در نمازجمعه اسلامشهر، مهراد کچویی مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم در نماز جمعه لواسانات، محمد عزیزمحمدی  عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در نماز جمعه ملارد، پوریا ابراهیم پور ضیایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در نماز جمعه دماوند، وحید جهان آرا جانشین مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پرند در نماز جمعه پردیس، ابوذر علی حسینی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس در نماز شهرقدس و میلاد فلاح دبیر اندیشگاه‌های بسیج دانشجویی استان تهران در نماز جمعه پاکدشت سخنرانی کردند.

به گزارش فارس، این دانشجویان در ابتدای سخنرانی خود به قرائت یک متن مشترک پرداخته و سپس مسائل و مشکلات شهرستان‌های مذکور و همچنین مسائل اصلی کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بر همین اساس متن مشترکی که توسط این دانشجویان قرائت شد، به شرح زیر است:

« بسمه تعالی
بزرگترین فاجعه برای ملت ما این وابستگی فکری است که گمان می کنند همه چیز از غرب است و مادر همه ی ابعاد فقیر هستیم و باید همه چیز را از خارج وارد کنیم.امام‌خمینی(ره)

روسای محترم قوا

امروز یکی از جنبه‌های استقلال کشور جنبش دانشجویی آن است که بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبار ستیزی نیاز دارد. جنبش دانشجویی با استقلال خود در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) قدم‌بر می‌دارد و ان‌شاءالله در این راه طعم شیرین شهادت را خواهد چشید.

اما یکی دیگر از وجوهات استقلال کشور، عدم‌نیازمندی کشور به بیگانگان است که از طرفی مانع سود جویی و باج خواهی عده‌ای فرصت طلب شده و از طرف دیگر باعث تکیه بر ظرفیت‌های درونی می‌شود.

تا به امروز در هر عرصه‌ای که اتکای بر ظرفیت‌های درونی را شاهد بوده‌ایم پیشرفت در آن عرصه را نیز مشاهده کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان صنعت موشکی را مثال زد.

همان طور که عنایت دارید مسائل اخیر و اعتراضات به حق مردم به دلیل مشکلات معیشتی که مسیر آن توسط ایادی آمریکا، صهیونیست و منافقین منحرف شد، اعتراضات به حقی بود که آنچه از شما انتظار می‌رود تجویز مسکن‌های کوتاه مدت اقتصادی نیست.

واکاوی علت حوادث اخیر این را نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت محترم در رابطه با برجام راه به جایی نبرده و آنچه که امروز نجات دهنده چرخ اقتصاد هست تکیه بر ظرفیت های درونی و عمل به اقتصاد مقاومتی است.

امروز دولت محترم باید در رابطه با نامه‌ای که در 28 دی ماه سال 1394 به مقام معظم رهبری درباره رفع تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله: نقل و انتقالات مالی، فعالیت‌های بانکی، سوئیفت، سرمایه گذاری،حمل و نقل، تجارت طلا و سایر فلزات به برکت برجام را پاسخگو باشد و نمونه‌های عینی و ملموس آن را برای مردم بیان کند، همچنین نتایج برجام و تاثیر آن بر فضای کسب و کار و رونق اقتصادی را روشن کند.

اما یکی دیگر از دلایل اعتراضات اختلاف طبقاتی به وجود آمده ناشی از بروز خوی اشرافی گری در سطح جامعه و برخی از مسئولین است، خواسته جنبش دانشجویی از ریاست محترم قوه قضاییه آن است که با شفاف سازی مسائل در رابطه با حقوق‌های نجومی و پیگیری مشکلات مردم در رابطه با موسسات غیر مجاز مالی و اعتباری آنچنان که باید قدم بر دارد.

همچنین‌نمایندگان‌ محترم مجلس که به عنوان‌ نماینده و وکیل صاحبان اصلی انقلاب یعنی همین مردم که در صحنه‌های حساس و پیچ‌های تاریخی وفای به عهد خود را با ولایت ثابت کرده اند، بایستی با تصویب قانون‌های متقن و پیگیری اجرای آن توسط دستگاه‌های اجرایی در جهت دفاع از حقوق حقه مردم بر آیند.
والسلام علیکم والرحمه الله وبرکاته.»

لازم به ذکر است، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم اعلام کرد که به دلیل ناهماهنگی‌های پیش آمده سخنرانی نماینده این اتحادیه در نمازجمعه این هفته تهران به زمان دیگری موکول شد.

برچسب‌ها:

نظر شما