شناسهٔ خبر: 23641486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

در پی به رسمیت شناختن قدس؛

درخواست محرمانه آمریکا از اسراییل

یک رسانه انگلیسی بامداد جمعه گزارش داده وزارت خارجه آمریکا از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواسته بعد از اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس، خویشتن‌داری به خرج دهند.

صاحب‌خبر -

منابع خبری گزارش داده‌اند ایالات متحده از اسرائیل خواسته است واکنش‌هایش به اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ملایم‌تر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز این خبر را بامداد جمعه به استناد سندی از وزارت خارجه آمریکا که به رویت این رسانه رسیده اعلام کرده و افزوده واشنگتن در حال ارزیابی خطرهای احتمالی علیه اماکن و اتباع آمریکایی است و انتظار دارد با واکنش‌هایی به دلیل تصمیم ترامپ علیه قدس مواجه شود.

در این سند به تاریخ 6 دسامبر، برخی محورهای کلیدی که دیپلمات‌های سفارت آمریکا در تل‌آویو بایستی آنها را به مقام‌های اسرائیلی منتقل کنند، مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخشی از آن آمده است: «در حالی که می‌دانم شما از این خبر استقبال خواهید کرد، از شما می‌خواهم در واکنش رسمی‌تان خویشتن‌دار باشید.»

در ادامه آن نوشته شده است: «انتظار داریم که در برابر این خبر در خاورمیانه و سراسر دنیا، مقاومت وجود داشته باشد. ما هنوز در حال بررسی آثاری هستیم که این تصمیم بر اماکن و اتباع آمریکا در خارج از کشور خواهد داشت.»

سند دیگری از وزارت خارجه آمریکا که آن هم مربوط به تاریخ 6 دسامبر است و به رویت رویترز رسیده گفته که این وزارتخانه یک کارگروه داخلی با مأمورید رصد تحولات سراسر جهان تشکیل داده است.

وزارت خارجه آمریکا در پیامی که برای مقام‌های اروپایی صادر کرده از آنها خواسته این استدلال را مطرح کنند که تصمیم ترامپ هیچ پیش‌قضاوتی درباره مسائل مربوط به «وضعیت نهایی» قدس انجام نمی‌دهد و اسرائیلی و فلسطینی‌ها باید خودشان درباره آن به توافق برسند.

نظر شما