شناسهٔ خبر: 23640873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتراض به توافق صورت گرفته ميان ميانمار و بنگلادش درباره بازگرداندن آنان

صدها تن از آوارگان مسلمان روهينگيايي در بنگلادش امروز جمعه در اعتراض به طرح هاي داکا مبني بر بازگرداندن آنان به ميانمار بدون توجه به شرايط بازگشت آنان تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه از داکا ، صدها تن از آوارگان مسلمان روهينگيايي در بنگلادش امروز جمعه در اعتراض به طرح هاي داکا مبني بر بازگرداندن آنان به ميانمار بدون توجه به شرايط بازگشت آنان تظاهرات کردند .
 آوارگان معترض روهينگيايي با سر دادن شعار و حمل پارچه نوشته هايي خواستار اعطاي حق شهروندي ميانمار و دريافت تضمين هاي امنيتي قبل از بازگرداندن آنها به ايالت راخين در ميانمار شدند.
اين اعتراضات در آستانه سفر يانگهي لي گزارشگر ويژه سازمان ملل به بنگلادش و بازديد وي از اردوگاه هاي آوارگان روهينگيا در جنوب شرق بنگلادش صورت مي گيرد.
بنگلادش بر سر بازگرداندن حدود 750 هزار آواره مسلمان روهينگيايي به ميانمار با مقامات يانگون به توافق رسيده است و اين فرايند قرار است تا اوايل هفته آينده آغاز شود.
ولي بسياري از آوارگان ساکن اردوگاه هاي شلوغ و فاقد شرايط بهداشتي در بنگلادش مي گويند نمي خواهند به اين صورت به ميانمار بازگردند.
گروه هاي حقوق بشري و سازمان ملل نيز تاکيد دارند که هرگونه بازگرداندن اين افراد به ميانمار بايد به صورت اختياري و داوطلبانه باشد. آنها همچنين درباره شرايط خود در ميانمار پس از بازگشت ابراز نگراني مي کنند.
­

نظر شما