شناسهٔ خبر: 23640828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

ابزار دشمن برای رویارویی با نظام گسترش شایعه است

مشهد- امام‌جمعه مشهد گفت: دشمن تلاش می‌کند با گسترش شایعه ذهن مردم و جوانان را منحرف کرده و از آن‌ها برای خود پیاده‌نظامی مقابل نظام ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: حادثه کشتی سانچی بسیار تلخ بود و از مردم که در این خصوص همدردی کردند سپاسگزارم.

وی افزود: استکبار جهانی و برخی سرسپردگان داخلی‌اش در این شرایط برای سوءاستفاده از احساس خانواده جان‌باختگان و مردم اعلام می‌کند این کشتی حامل نفت برای کره شمالی بوده و با موشک آمریکایی نابود شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امروز در دنیا شایعه‌پراکنی بزرگ‌ترین شگرد دشمن شکست‌خورده مقابل ملت ایران است و آمریکایی‌ها که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب از هیچ توطئه‌ای علیه ملت ایران فروگذار نکرده‌اند، حالا دیگر به دنبال برخورد نظامی نیستند و تلاش می‌کنند با استفاده از شگردهای جنگ نرم به اهداف خود برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کند مردم را از نظام جدا کرده و آن‌ها را نسبت به آینده ناامید کند و اعتقاد آن‌ها را نسبت به اسلام از بین ببرد زیرا می‌داند تا وقتی وابستگی به اهل‌بیت(ع) وجود دارد  مردم از نظام دست‌بردار نیستند.

وی بیان کرد: در این شرایط آمریکا دست به شایعه‌پراکنی می‌زند تا افکار عمومی خصوصاً جوانان را به هم بریزد و اگر موفق به این مهم شوند به اهداف خود خواهد رسید. متأسفانه باید گفت امروز فضای مجازی در کشور میدان پخش شایعه است.

علم الهدی گفت: استفاده از فضای مجازی به‌منظور گسترش شایعه برای نفوذ در افکار عمومی بسیار مورداستفاده دشمن قرار می‌گیرد و باید این فضا کنترل شود و نمی‌شود آن را رها کنیم.

علم الهدی خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی عرصه ارتباط مردم با یکدیگر و ابزار کاسبی است و از طرفی باعث شستشوی مغز جوانان و رودررو قرار دادن آن‌ها در مقابل انقلاب می‌شود.

وی بیان کرد: راهکار این حوزه بستن شبکه‌های اجتماعی و مسدود کردن آن نیست زیرا هیچ عاقلی این را نمی‌گوید و ما می‌گوییم با استفاده از نخبگان خودمان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نیاز مردم را در شبکه‌های داخلی برطرف کنید تا مردم به سراغ ابزار دشمن در حل موضوعات ارتباطی نروند.

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گوید اگر حمایت لازم صورت گیرد تا یک سال دیگر از شبکه‌های مجازی خارجی بی‌نیاز خواهیم شد که باید به این موضوع توجه شود. امروز خطری که در فضای مجازی متوجه خانواده است این است که امنیت سیاسی، اخلاقی و امنیتی ما از بین رفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسئولان باید مشکلات کشور و خانواده‌ها را جدی بگیرند و به آن‌ها توجه کنند.

نظر شما