شناسهٔ خبر: 23640735 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برف و باران کرمانشاه را در برمی گیرد کاهش سه تا هفت درجه ای دمای هوا

علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: انتظار می رود بارش باران از عصر امروز در نقاط مختلف استان آغاز و تا صبح فردا (شنبه) ادامه

صاحب‌خبر - علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: انتظار می رود بارش باران از عصر امروز در نقاط مختلف استان آغاز و تا صبح فردا (شنبه) ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: بارش ها در نواحی غرب و شمال غرب استان از نمود بیشتری برخوردار است و موجب آبگرفتگی معابر عمومی در این نقاط خواهد شد.
زورآوند همچنین رعد و برق و رگبار پراکنده تگرگ در برخی نقاط استان را از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان ذکر کرد.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در طول امروز شاهد وزش شدید باد در نواحی مختلف استان از جمله شهر کرمانشاه و نواحی شمالی و غربی خواهیم بود به گونه ای که سرعت وزش در برخی ساعات به 70 تا 90 کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
وی در ادامه افزود: انتظار می رود از اواخر وقت امروز شاهد بارش برف در نقاط سردسیر و همچنین برخی نقاط معتدل استان نیز باشیم.
زورآوند خاطرنشان کرد: بارش برف در گردنه ها و جاده های برون شهری استان به صورت کولاک خواهد بود و به رانندگان توصیه می کنم حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود بارش باران در نواحی غربی و شمال غربی استان بین 20 تا 30 میلی متر و در سایر نقاط از جمله کرمانشاه بین 10 تا 20 میلی متر باشد.
وی تصریح کرد: بارش برف نیز در گردنه ها و دامنه های کوهستانی به 20 تا 30 سانتی متر و در مناطق مسکونی نواحی سردسیر به 5 تا 15 سانتی متر برسد.
زورآوند همچنین ورود گرد وغبار به جو استان به دنبال وزش شدید باد را نیز یادآور شد و افزود: انتظار می رود دید افقی در نواحی مرزی استان به کمتر از یک هزار متر و در بقیه نقاط از جمله شهر کرمانشاه به 2 تا 5 هزار متر برسد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از کاهش سه تا هفت درجه ای دما در نقاط مختلف استان اشاره و اظهار کرد: از روز شنبه تا دوشنبه هفته پیش رو شاهد سرد شدن هوا خواهیم بود.
وی گفت: از فردا دمای روزانه حدود هفت درجه و دمای شبانه نیز حدود سه درجه سردتر می شود به گونه ای که دمای شبانه در نقاط سرسیر به هفت تا 10 درجه زیر صفر و مناطق گرمسیر به صفر درجه خواهد رسید.
زورآوند ادامه داد: دمای امشب شهرستان های اسلام آبادغرب، دالاهو، کنگاور، سنقروکلیایی، هرسین، روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی به زیر صفر درجه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه دمای امشب مناطق زلزله زده استان نیز بین سه تا هفت درجه بالای صفر خواهد بود، تصریح کرد: دمای امروز کرمانشاه نیز به 11 درجه بالای صفر و امشب نیز به سه درجه زیر صفر خواهد رسید.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر شما