شناسهٔ خبر: 23640718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش عجیب پاپ به سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها در شیلی

جامعه > آسیب‌ها - ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که مشغول تور سفرش به دو کشور شیلی و پرو است و قرار است امروز جمعه وارد پرو شود، در اظهارات تعجب‌برانگیزی در شیلی به جای حمایت از قربانیان سوء استفاده‌های جنسی یک کشیش بدنام در این کشور، این قربانیان را به افطرازنی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

این اظهارات پاپ فرانسیس در حالی مطرح شد که انتظار می‌رفت او در این سفر در جهت التیام درد و رنج‌های قربانیان یک رسوایی سوء استفاده جنسی که اعتبار کلیسای کاتولیک را در شیلی زیر سوال برد، تلاش کند. فرانسیس گفت: تا زمانی که کسانی که اسقف خوان باروس را متهم به سرپوش گذاشتن بر جرایم جنسی کشیش فرناندو کارادیما کرده‌اند برای ادعایشان سند و مدرک ارائه نکنند، چنین اتهاماتی، افطرای تمام و کمال هستند.

این اظهارات پاپ فرانسیس با شگفتی شیلیایی‌ها و واکنش منفی قربانیان این رسوایی و وکلایشان مواجه شد. آنها خاطرنشان کردند که کسانی که اتهام‌زنی کردند به قدری ادعاهایشان معتبر بوده که واتیکان در سال ۲۰۱۱، کشیش کارادیما را محروم و مجازات کرد. در عین حال یک قاضی شیلیایی نیز تاکید داشته که کاملا برای جرایم کشیش کارادیما سند و مدرک کافی موجود بوده است.
یکی از این قربانیان نیز به نام خوان کارلوس کروز گفت: آیا من زمانی که کارادیما از من سوء استفاده می‌کرد و خوان باروس و دیگران نظاره‌گر بودند، حتما باید از خودم عکس می‌گرفتم. مسئله رسوایی جنسی کارادیما موضوع غالب در سفر پاپ فرانسیس به شیلی بود و احتمالا در سفر سه روزه او به پرو نیز که از امروز جمعه آغاز شده، مطرح خواهد شد.

۴۷۲۳۸

برچسب‌ها:

نظر شما