شناسهٔ خبر: 23640592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

به امامت آیت الله خرازی؛

نماز باران در قم اقامه شد

منبع: مهر

نماز باران به امامت آیت الله خرازی و با حضور گسترده مردم قم در مصلی قدس این شهر اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مردم ولایتمدار قم قبل از ظهر جمعه با حضور در مصلی این شهر مقدس با اقامه نماز باران به امامت آیت الله سید محسن خرازی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از خداوند طلب نزول رحمت الهی کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله مرتضی مقتدایی و آیت الله رضا استادی از اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، جمعی از اساتید حوزه و اعضای جامعه مدرسین و اقشار مختلف مردم قم و تعدادی از مسئولان استان در این مراسم حضور داشتند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه طی سخنانی در این مراسم معنوی یکی از عوامل خشکسالی را زکات ندادن دانست و گفت: کسی که می‌تواند قرض الحسنه بدهد اما این کار را نمی‌کند و همچنین ظلم به یتیم از عوامل مؤثر در ایجاد خشکسالی است.

آیت الله رضا استادی گسترش گناه را در عدم بارش باران مؤثر دانست و گفت: در دعاهای مختلف داریم که معصوم می‌فرماید «خداوندا آن گناهانی که باعث عدم نزول باران می‌شود را بیامرز»، همچنین شکرگزاری نعمت‌های خداوند از مصادیق گناه نکردن است که همین امر باران رحمت الهی را نازل می‌کند.

وی افزود:‌ حق یکدیگر را مراعات نکردن، کم فروشی کردن، ترک امر به معروف و نهی از منکر، فتوای ناصواب دادن و امثالهم باعث می‌شود که باران رحمت الهی بر سر بندگان خداوند نازل نشود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: وقتی که مشکل شایع می‌شود، بدین دلیل است که خداوند می‌خواهد بندگان را امتحان کند که همین نماز و نمازها حتی استجابت ظاهری نداشته باشد باید خوشحال باشیم که آن را انجام دهیم و این ابتلا به خشکسالی است که ما را اینجا جمع کرده تا به با نماز به یاد خداوند باشیم.

نظر شما