شناسهٔ خبر: 23640320 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون بنیاد مستضعفان: ساختمان شمالی پلاسکو تخریب می‌شود

R1012188/P1012122/S7,81/CT11

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از تخریب ساختمان ۵ طبقه شمالی پلاسکو خبر داد و گفت: ساختمان جدید پلاسکو با احتساب ۵ طبقه پارکینگ حدود ۱۰۰ هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، منوچهر خواجه‌ دلویی در نشست خبری با اشاره به وجود مدرسه ژاندارک در محل ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: طرح تفصیلی منطقه 12 محدودیت تراکمی دارد که برای این ارتفاع (ساختمان تخریب شده پلاسکو) دیگر مجوز نمی‌دهد. از سوی دیگر میراث فرهنگی می‌گفت ساختمان جدید پلاسکو حداکثر در 3 طبقه و 12 متر باید ساخته شود.

وی با بیان این‌که  تا زمانی که سطح و سوح را نداشته باشیم نمی‌توانیم ساختمان جدید را طراحی کنیم، گفت: از اسفند سال گذشته برای برگزاری مسابقه طراحی ایده ساختمان جدید مشاوری به کار گرفته شد.

وی با اشاره به الحاق پارکینگ اکبر به مجموعه سطح و سطوح ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: در حال رایزنی با شهرداری منطقه 12 هستیم تا مجوز گودبرداری در محل ساختمان تخریب شده پلاسکو را دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که برای تامین پارکینگ باید 5 طبقه زیر زمین برویم به ضوابط جدید ساخت و ساز در منطقه اشاره کرد و گفت: ضوابط جدید از جمله این‌که در سمت مدرسه ژاندارک و بر خیابان جمهوری عقب نشینی داریم.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به این‌که در طرح ساخت پلاسکو جدید 1000 پارکینگ ساخته می‌شود، افزود: امیدواریم ظرف روزهای آینده مجوز تخریب ساختمان 5 طبقه را دریافت کنیم، این ساختمان با ضوابط امروز نمی‌خواند و همه سه دستگاه (قوه قضائیه، شهرداری و بنیاد مستضعفان) می‌گویند این ساختمان ایمنی ندارد.

خواجه دلویی با یادآوری این‌که ساختمان 5 طبقه پارکینگ ندارد و دسترسی این ساختمان از محل برج بوده و دلیلی برای ماندن آن نیز وجود ندارد،‌ اظهار کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته به حق تمام صاحبان سرقفلی پلاسکو پاسخ داده می‌شود.

وی بیان کرد:‌ساختمان جدید پلاسکو حدود 100 هزار مترمربع شامل 56 هزار مترمربع زیربنای مفید و مشاع (در قالب 8 طبقه) و 46 هزار  مترمربع پارکینگ (در قالب 5  طبقه) زیربنا خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما