شناسهٔ خبر: 23640311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مظلومیت روستاهای محروم کرمانشاه؛

ضرورت توجه به نیازهای فرهنگی زلزله زدگان همچنان ادامه دارد+ فیلم و عکس

با توجه به ضرورت توجه به نیازهای فرهنگی زلزله زدگان به ویژه برای کودکان، قرارگاه شهید قهاری، قرارگاهی فرهنگی ایجاد شده از سوی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان است تا لااقل با هم بازی شدن با کودکان زلزله زده دقایقی با ایجاد خنده بر روی لبهایشان، از دغدغه ها ودردهای آنان بکاهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ زلزله ای به بزرگی 7.3  در مقیاس ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 استان کرمانشاه را لرزاند، این زلزله سبب وارد آمدن خسارت های بسیاری به شهرهای کرمانشاه از جمله قصر‌شیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و ازگله شد.

بر اثر این زلزله حدود 12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی به صورت 100 درصد تخریب شد و 15 هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر است.
در نخستین ساعات زلزله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی برای نجات مصدومان به یاری حادثه دیدگان شتافتند و پس از عملیات نجات، سپاه و ارتش و هلال احمر و به ویژه مردم نوعدوست ایران آنچه در توان داشتند به کار گرفتند.
ضرورت توجه به نیازهای فرهنگی زلزله زدگان همچنان ادامه دارد
صف‌های طولانی خودروهای کمک رسانی، حضور مسئولان و در راس آنان رهبر معظم انقلاب، سرکشی هنرمندان و خیران حتی بیرون از مرزهای کشور نشان از همت والای مردم داشت.
منطقه زلزله زده کرمانشاه در سالیان دفاع مقدس نیز زخم بعثیان را به جان دارد و مقاومت و ایستادگی مردم کُرد در مقابل حمله ایادی و مزدوران آمریکا زبانزد عام و خاص است ولی این بخش از وطنمان علاوه بر اسکان، غذا، پوشاک و ما یحتاج زندگی، نیازمند موضوعات فرهنگی نیز هست.
یکی از برکات زلزله اخیر وقوف مسئولان و مردم به کمبودها و محدودیت های روستاهای مرزی بود، سپاه استان همدان متکفل پشتیبانی از منطقه مرزی ازگله و 31 روستای آن است.
روستاهایی که تا الان یک تاپ و سرسره در روستاشان ندیده‌اند، کیف درست و حسابی مدرسه زیر بغل نگرفته اند، اسباب‌بازی‌های بچه های ما را ندارند، توپ و دروازه‌ی فوتبال ندارند و بسیاری موارد دیگر.
قرارگاه شهید قهاری، قرارگاهی بای حمایت های فرهنگی از مردم زلزله زده به ویژه کودکان این دیار
از این رو فعالان فرهنگی همدان با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان در همان روزهای نخستین پس از وقوع زلزله تصمیم گرفتند بر روی موضوعات فرهنگی 31 روستای ازگله تمرکز کنند و قرارگاه فرهنگی شهید قهاری را سرپا کردند.

آنان با فراخوانی از گروه ها و افرادی که در زمینه های روانشناس در حوزه کودک و نوجوان، گروه های فرهنگی هنری در حوزه کودک و نوجوان و هنرمندان و مجریان برنامه های کودک و نوجوان با تجربه به یاری کودکان زلزله زده آمدند و قرارشان شد حمایت همه جانبه فرهنگی و معنوی در ساعاتی از روز و شب تنها برای کودکان.

حضور گروه های مشاوره از نیازهای دیگر در مناطق زلزله زده کرمانشاه است

این روزها نیز این قرارگاه از مردم سخی همدان تقاضا دارد هدایای نقدی خود را به منظور مشارکت در تامین اقلام فرهنگی به شمار کارت 0405-7278-3379-6104 نزد بانک ملت به نام موسسه خیریه دارالاحسان همدان واریز کنند ضمن آن که این مناطق به نیروهای زبده‌ی فرهنگی نیاز مبرمی دارد تا روحیه شور و نشاط را در بین کودکان و نوجوانان ایجاد کنند، گروه‌های مشاوره از نیازهای دیگر در این مناطق است.
 
علاقمندان به  اعزام 4،7و10 روزه به مناطق زلزله زده می توانند با همراه 09185111022 تماس حاصل کنند.
وجه تسمیه نامگذاری این قرارگاه با عنوان شهید قهاری به دلیل آن است که شهید سعید قهاری اسوه خسته ناپذیری و مجاهدت در مناطق غرب کشور بود.
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما