شناسهٔ خبر: 23639722 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی تازه‌­های نشر مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در هفته گذشته، چهار عنوان کتاب چاپ اولی را منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در هفته گذشته، چهار عنوان کتاب چاپ اولی را منتسر کرد.

1-کتاب « سبک زندگی اسلامی، جلد 6» با نام « کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل»

 این کتاب در قطع رقعی، در 360 صفحه چاپ و با قیمت 15000 تومان عرضه شده است.

کتاب فوق از سری مجموعه سبک زندگی اسلامی است که در راستای تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جوانان خراسان شمالی( مهرماه 91 ) تدوین گردیده است. اهمیت این کتاب در مقطع زمانی کنونی بخاطر ادامه سیاستهای غلط تحدید نسل، تقلیل ازدواج و پیر شدن جامعه ایرانی است. مسأله­ای که رهبر فرزانه انقلاب در آبان ماه سال 92 و سپس در تیر ماه سال 94 بدان تأکید داشته و تغییر سیاستهای دولت و رسانه ­ها را برای فرزند آوری بیشتر و جلوگیری از خطر کاهش نسل جوان و پیر شدن جمعیت خواستار شده­ اند. این کتاب در دو بخش، هشت فصل و سه قسمت تهیه شده است. در بخش اول به ازدواج به عنوان بنیان قدسی و ضامن حیات ملّی در پنج فصل پرداخته شده و تفکّر لیبرالی برای تقلیل ازدواج و نیز اعتقادات اسلامی برای ترویج ازدواج را بررسی کرده است. در بخش دوم مسأله جمعیت و اثرات آن در اقتدار ملی و اسلامی، تحولات جمعیتی ایران از آغاز تا کنون از جمله در دورة پهلوی اول و دوم و جمهوری اسلامی ایران و تاریخچه تحدید نسل و عقیم سازی و نقش بیگانگان و کانونهای استعماری در آن را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب توسط علی معصومی تألیف شده است.

2-کتاب « صداقت و پرهیز از دروغ» جلد 66 از مجموعه رسم خوبان.

این کتاب در قطع پالتویی و در 132 صفحه با قیمت 6000 تومان روانه بازار کتابخوانی شده است. هدف از این مجموعه، ارائه سبک زندگی اسلامی بصورت عینی و مصداقی، آنهم در معیار و شاخص شهیدان دفاع مقدس است تا هم با سبک زندگی اسلامی در وضعیت ها و شرایط مختلف آشنا شویم و هم زوایای مختلف درخشندگی مدافعان انقلاب اسلامی را دریابیم. در این کتاب حدود 82 خاطره در موضوع صداقت و پرهیز از دروغ، جمع آوری شده است. موضوعی که جامعه اسلامی و انقلابی ایران برای تخلّق به مکارم اخلاقی فردی و اجتماعی و نیز ناکام کردن هجمه سنگین توپخانه­ های دشمنان در فضای مجازی، به آن نیازمند است.

3-کتاب «میهمان نوازی، عیادت از بیماران» جلد 67 از مجموعه رسم خوبان.

این کتاب در قطع پالتویی و در 132 صفحه با قیمت 6000 تومان عرضه شده است. در این کتاب، حدود 100 خاطره از شهدای دفاع مقدس را در موضوع میهمان نوازی و عیادت از بیماران، مطالعه می کنیم و ملاحظه می نماییم که آنان چه روحیه لطیف و سرزنده ای داشته و چگونه در آن وضعیت دشوار دفاع از انقلاب و کشور، به انجام وظایف انسانی اسلامی و صلة رحم با خویشاوندان و ارتباط با دوستان و منسوبان خود می پرداختند. سبک زندگی اسلامی را در الگوی شهیدان به روشنی و زیبایی می توان یافت. امروز جامعه ما به این محبت و الفت و مودت بین اعضاء خود، نیازمند است و این کتاب انگیزه ای برای پایبندی به این فریضه است.

4-کتاب «رفتار با پدر و مادر» جلد 68 از مجموعه رسم خوبان.

این کتاب در قطع پالتویی و در 144 صفحه عرضه شده است. در این کتاب که با هدف الگو سازی از سبک زندگی شهیدان تهیه می شود، خاطره هایی از شهدای دفاع مقدس را مطالعه می کنیم که نشان می دهد، مدافعان حریم انقلاب اسلامی، چگونه حریم پدر و مادر را در خانواده و اجتماع حفظ می کردند و چه رفتار محبت آمیز و تکریمی و از سر تواضع با آنان داشتند، مسأله ای که جامعه برای بالندگی و وحدت به آن سخت نیازمند است. حدود 100 خاطره از شهیدان را در این موضوع می توانید در این کتاب مطالعه نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما