شناسهٔ خبر: 23639483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

احداث باغ در سطح  ۵ هزار هکتار در استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه احداث باغ در سطح  ۵ هزار هکتار در استان کرمانشاه تا پایان امسال در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، برنامه احداث باغ در سطح  ۵ هزار هکتار در استان کرمانشاه تا پایان سال  ۹۶ در دست اقدام می باشد، در این راستا کشاورزان عزیز در هنگام اعزام اکیپ های کارشناس باغبانی به توصیه ها و مسائل فنی آنها توجه نموده و در احداث باغ بکارگیری کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: متقاضیان احداث باغ، حتما نهال مورد نیاز خود را از نهالستانهای مجوزدار و دارای شناسنامه( لیبل دار) استفاده نمایند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:  در صورتی که بعد از کاشت نهال و احداث باغ بارندگی نداشتیم، باغداران نسبت به آبیاری اولیه اقدام نمایند.

زارعی توصیه ای نیز برای باغدارانی که باغات آنها قدیمی استان داشت و گفت: باغداران که باغات آنها قدیمی است حتما نسبت به عملیات حفر چال کود اقدام کنند.

وی در خصوص شرایط حفر چالکود افزود: باید چاله ها به عمق ۳۰ سانتی متر در سایه انداز درخت و به ازای هر درخت بارور ۳ تا ۴ حفره ایجاد  و با کود شیمیایی مورد تایید کارشناسان باغبانی و کود پوسیده باغی پر نمایند.

مدیر باغبانی سازمان در پایان با اشاره به حمایتهای سازمان جهاد کشاورزی در جهت توسعه باغات گفت: برای عملیات حفر چاله و خرید نهال یارانه‌های مناسبی از طرف این سازمان در نظر گرفته شده که باغداران با مراجعه به مراکز خدمات جهادکشاورزی شهرستانها می توانند نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

نظر شما