شناسهٔ خبر: 23639105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبیاری فضای سبز شهر زنجان به بخش خصوصی واگذار می شود

زنجان - ایرنا - سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته آبیاری فضای سبز شهر زنجان با طی فرایندهای لازم به بخش خصوصی واگذار می شود.

صاحب‌خبر -

فرهاد رفیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آبیاری فضای سبز منطقه یک شهرداری زنجان توسط بخش خصوصی انجام می گیرد که با توجه به فراخوان اعلام شده به زودی مناطق 2و سه نیز واگذار خواهد شد و تحقق آن علاوه بر کاهش تصدی گری مدیریت و نظارت های لازم را بیش از گذشته ارتقا خواهد داد.
وی اظهار کرد: هم اکنون فضای سبز شهر زنجان به لحاظ سرانه در حد شهرهای برخوردار کشور قرار دارد و این در حالی است که به لحاظ اقلیم و کمبود آب نیز جز 15 استان تنش آبی قرار داریم.
رفیعی افزود: شهرداری زنجان توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر بویژه مناطق کم برخوردار را مورد توجه قرار داده و در سالهای گذشته پارکهای بیشتری را احداث کرده و این سازمان بر حسب نیاز نیز نیز به انجام این کار مبادرت خواهد کرد.
وی برون سپاری به بخش خصوصی،کاهش هزینه ها، استفاده از تکنولوژی های جدید در مطالعات کارها با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاوری را از جمله کارهای مهم این سازمان اشاره کرد و گفت: استفاده از نهاده های مناسب در زمنیه فضای سبز متناسب با شرایط اقلیم مورد توجه قرار گرفته و این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.
سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: با توجه به بخشنامه کارگران فضای سبز در ساعات تعیین شده نسبت به آبیاری اقدام می کنند و از سوی دیگر شیوه های مکانیزه در این بخش لحاظ شده است.
پیش از این شهرام فرحبخشیان مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان اعلام کرده بود که 93 درصد فضای سبز این شهر با آب خام و هفت درصد باقیمانده با آب آشامیدنی شهری آبیاری می شود که طبق برنامه ریزی ها ، این رقم به حداقل کاهش خواهد یافت.
وی اعلام کرده بود: سرانه فضای سبز شهر زنجان 14.1 مترمربع است که این میزان در سطح کشور12.1 مترمربع است.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده هم اکنون شهر زنجان با در نظرگرفتن محدوده باغهای اطراف و پارکها 600 هکتار فضای سبز دارد که این روند همچنان در حال گسترش است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما