شناسهٔ خبر: 23639068 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

خبر خوش برای محققان/ تصویب یک آیین‌نامه برای رسیدگی به شرکت‌های دانش‌بنیان

دبیر شورای عالی عتف از بررسی نتایج فرایند ارزیابی شکایات شرکت‌های دانش‌بنیان و تصویب آئین نامه رسیدگی به شکایات شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف با بیان اینکه ابتدای این جلسه با مراسم تودیع وحید احمدی دبیر سابق این شورا آغاز شد، افزود: ترجیح می دادیم این جلسه در همین کمیسیون برگزار شود تا امکان حضور فعالان این حوزه از سازمان ها و دستگاه های دیگر فراهم باشند.

وی با بیان اینکه بعد از جلسه تودیع و معارف به دستورات جلسه کمیسیون بازگشتیم اظهار داشت: بدون وقفه موضوعات مورد بحث جلسه که شامل بررسی آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت شرکت های دانش بنیان می شد در دستور کار قرار گرفت.

برومند خاطر نشان کرد: در این جلسه نتایج فرایند و روند اجرای امور بررسی اعلام شد و با تغیبرات اندکی به تصویب رسید.

برومند موضوع مطرح دیگر در این جلسه را سند توسعه ملی زیست فناوری ایران دانست و یاد اور شد: این سند روز گذشته نیز در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور مطرح شد.

دبیر کل شورای عتف این سند را حاوی روش اجرایی این سند ذکر کرد و ادامه داد: در این جلسه نیز این سند مطرح شد تا حاضران در جریان چنین سندی قرار بگیرند و بحث و بررسی بیشتری در مورد اجرای این سند صورت گیرد.

وی در زمینه ایین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت شرکت های دانش بنیان توضیح داد: طبق قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان این شرکت ها از طریق مکانیزم قانونی مورد ارزیابی قرار می گیرند که آیا دانش بنیان هستند یا خیر.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر اگر شرکت های دانش بنیان احساس کنند در فرایند دریافت حمایت های مالی از مجموعه هایی مانند صندوق نواوری و شکوفایی احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است و یا در اریابی و تخصیص منابع می توانست با آنها بخورد شود باید در مرجعی باشد تا بتوانند موارد خود را اعلام کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه از نظر قانون دبیرخاته شورای عتف مرجعی برای رسیدگی به شکایات شرکت های دانش بنیان است اظهار داشت: بر این اساس از نظر قانون باید ایین نامه اجرایی وجود می داشت که این ایین نامه در حال حاضر تصویب و در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد شکایت شرکت های دانش بنیان بسبار کم است گفت: ولی باید نظام سیستمی برای رسیدگی به این شکایات داشته باشیم و در مورد موضوعات شکایت توضیح داده شود.

برومند عدم تایید شرکت ها به عنوان دانش بنیان، عدم ارزیابی محصولات و فناوری های تولیدشده، عدم توانایی لازم در ارزیابان برای ارزیابی محصول و عدم موفقیت در دریافت تسهیلات از صندوق نواوری و شکوفایی را از جمله زمینه های شکایت شرکت های دانش بنیان نام برد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما