شناسهٔ خبر: 23638348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

آمریکا درگیر جنگی بی پایان شده است

سناتور ارشد آمریکایی نسبت به عواقب حضور نظامی آمریکا در سوریه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /بن کاردین سناتور ارشد آمریکا با اشاره به عواقب حضور نظامی آمریکا در عراق پس از حمله به این کشور در سال 2003، گفت: «نیروهای آمریکایی در آستانه درگیری در جنگ بی‌پایان دیگری هستند.» این درحالی است که یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ کاهش دخالت های بین المللی و تمرکز بر مسائل داخلی این کشور بود. 

کاردین این سخنان را بعد از این بیان کرد که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته بود ترامپ تصمیم گرفته به سیاست حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه ادامه دهد.

کاردین تاکید کرد که چنین تصمیمی فراتر از اختیاراتی است که کنگره آمریکا برای رئیس‌جمهوری این کشور تعیین کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حضور نظامی در سوریه را با این بهانه که داعش از بقایای القاعده در عراق به وجوده آمده، با توسل به قانون اقدام نظامی علیه القاعده مصوب سال 2001 کنگره توجیه می کند.

هفته گذشته ترامپ خبر از طرحی داده بود که در طی آن نیروهایی را برای حفظ امنیت مرزهای سوریه آموزش می‌دهد و از آنها حمایت مالی می‌کند. این تصمیم واکنش فوری ترکیه را به دنبال داشت و رجب طیب اردوغان اعلام کرد اوضاع کردهای سوریه در عفرین را وخیم‌تر خواهد کرد و خبر از ارسال تجهیزات نظامی تازه‌ای به این منطقه داد. از سوی دیگر دولت بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه نیز با حضور نظامی امریکا موافق نیست و این تصمیم را تجاوز به حاکمیت دولت خود می‌داند./ ایران آنلاین

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما