شناسهٔ خبر: 23638198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تاکید بر اهمیت مذاکرات ژنو در دیدار نظربایف و گوترش

رئیس‌جمهوری قزاقستان و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پیشرفت تحولات منطقه‌ای همچون مذاکرات آستانه درباره سوریه گفت و گو و بر نقش مذاکرات ژنو در این باره تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /نور سلطان نظربایف روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با آنتونیو گوترش دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد از برنامه‌های قزاقستان در مدت ریاست بر شورای امنیت و همچنین همکاری این کشور با این نهاد بین‌المللی از جمله مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه برای آسیای میانه (UNRCCA) قدردانی کرد.

آنها در مورد پیشرفت‌های تحولات منطقه همچون فرایند مذاکرات آستانه درباره سوریه گفت وگو کردند، در حالی که بر نقش اصلی فرایند سیاسی ژنو در حل بحران سوریه تاکید داشتند.

مذاکرات آستانه، از بهمن سال گذشته با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همراهی ترکیه، به منظور حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به شش سال کشتار و آوارگی و ویرانی در این کشور شروع شد و برای نخستین بار دو طرف اصلی جنگ یعنی نمایندگان دولت قانونی سوریه و نمایندگان گروه های اصلی معارضین مسلح در آستانه پایتخت جمهوری قزاقستان بر سر یک میز نشستند تا از مسیر مذاکره سیاسی راهی برای خروج از جنگ بگشایند.

تا کنون هشت دور از این مذاکرات برگزار شده است.

گوترش همچنین به خانواده‌های قربانیان آتشسوزی در قزاقستان تسلیت گفت. در پی آتش‌ گرفتن یک اتوبوس در شمال غربی قزاقستان 52 نفر کشته شدند.

نظر شما