شناسهٔ خبر: 23637955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

امضای تفاهم نامه احداث راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر

تفاهم نامه احداث خط راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر در راستای انتقال محصولات پتروشیمی زیلایی و اهداف صادراتی مربوطه امروز 28 دی ماه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان به امضا رسید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا شریعتی در پایان نشست انعقاد این تفاهم نامه در خصوص این پروژه گفت: این تفاهم نامه برای ایجاد خط راه آهن زیلایی به شوشتر و بعد از آن مسجدسلیمان به شوشتر تنظیم شده و سرمایه گذار موافقت کرده است که ۷۰ درصد از پروژه را سرمایه گذاری کند و مابقی را سعی می کنیم مورد کمک و حمایت قرار دهیم تا پروژه تکمیل شود.

وی افزود: همانطور که مطلع هستید در منطقه زیلایی کارخانه اوروآمونیاک با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا 18 ماه آینده به اتمام می رسد. همچنین برای محصولات کارخانه پتروشیمی و انتقالش به بندر امام و صادرات نیاز است که مسیر مطمئن و ارزان فراهم شود که راه آهن ارزان ترین و در عین حال مورد اطمینان هست.

شریعتی تصریح کرد: سرمایه‌گذار آمادگی دارد که با تضمین شرکت پتروشیمی زیلایی و ام آی اس، سرمایه گذاری کند و این تفاهم نامه بین آنها امضا و تضمین شده است که کالا به نقاط مختلف کشور و برای صادرات به بنادر ایران منتقل شود.

به گزارش ایسنا، استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم ظرف دو ماه آینده این تفاهم نامه به قرارداد برسد و پس از آن عملیات اجرایی آن آغاز شود چون بسیار ضروری و حائز اهمیت است و در عین حال فرصت زیادی برای آن نداریم.

وی در پایان اظهار کرد: این تفاهم نامه با سعه صدر و همکاری بسیار در مدت ۱۰ ماه رایزنی و مذاکرات مداوم به دست آمد و جا دارد از شرکت راه‌آهن ایران، نمایندگان مردم مسجدسلیمان و شوشتر در مجلس شورای اسلامی، شرکت پتروشیمی زیلایی و سرمایه‌گذار صمیمانه تشکر کنم و امیدواریم این تفاهم نامه با همکاری و تلاش همه جانبه به نتیجه برسد. 


نظر شما