شناسهٔ خبر: 23637901 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد؛

حذف کاغذ در فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علم و صنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از حذف کاغذ در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه خبر داد و گفت: از این طریق می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی هزینه‌ها گامی در جهت حرکت به سمت دانشگاه سبز برداشت.

صاحب‌خبر -

دکتر محسن کلانتر در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه علم و صنعت بدون استفاده از کاغذ و از طریق زیرساخت‌های شبکه اینترنتی و نرم‌افزارهای تکنولوژی صورت می‌گیرد، در واقع دانشجویان فنی این دانشگاه در فعالیت‌های آموزشی خود سمینار و پروژه های مختلفی را می‌گذرانند که در هر دو این فعالیت‌ها اعم از مرحله تصویب و بعد از تصویب پروژه تبادلات و انجام کار از طریق ایمیل انجام می‌گیرد و  اساتید و داوران نیز نقطه نظرات خود را به صورت ایمیلی بیان می‌کنند.

وی در ادامه از حذف کاغذ در مرحله پایان نامه و کارهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: همانطور که بیان شد، تمامی این فعالیت‌ها در پایان به صورت CD و فایل در ادمین‌ دانشگاه آپلود می‌شود و سعی داریم تا حدامکان در این پروسه از کاغذ استفاده نکنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت‌های دانشجویان در هنگام ثبت نام در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد چرا که استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه شده است.

دکتر کلانتر با اشاره به حرکت دانشگاه علم و صنعت به سمت دانشگاه سبز، گفت: دانشگاه علم و صنعت با داشتن 14 هزار و 700 دانشجو در 15 رشته آموزشی، تلاش دارد با حذف کاغذ در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود گامی در جهت حرکت به سمت دانشگاه سبز به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حفظ محیط زیست داشته باشند که البته در این زمینه نیز به اهداف خود دست یافته‌ است.

انتهای پیام

نظر شما