شناسهٔ خبر: 23637805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام:

بسیاری از ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی هنوز ناشناخته است

قم - عضو شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام گفت: هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی در جامعه شناخته نشده است و ساعت‌ها می‌توان درباره شخصیت وی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جعفر شبیری زنجانی غروب پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که در حسینیه امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به شخصیت جذاب شهید نواب صفوی، گفت: ایشان در برابر طبقات پائین جامعه فروتن و متواضع بود و این در حالی است که با مستکبران سخت برخورد می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شهید علاقه بسیاری به شهادت داشت، عنوان کرد: هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی در جامعه شناخته نشده است و ساعت‌ها می‌توان درباره شخصیت وی صحبت کرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت فدائیان اسلام بیان کرد: هنگامی که هنوز فلسفه شهادت در جامعه رواج نداشت شهید نواب صفوی شهادت را افتخاری برای خود می‌دانست و در قنوت‌هایش همیشه طلب شهادت می‌کرد.

وی با اشاره به سفر شهید نواب صفوی به مصر گفت: این سفر تأثیر زیادی در جهان اسلام داشت و برخورد وی با رؤسای جمهور کشورهای منطقه به گونه‌ای بود که بسیاری از این کشورها دنبال این شهید بودند.

حجت الاسلام شبیری زنجانی تأکید کرد: شهید نواب صفوی مقید بود که از حدود شرع خارج نشود و در چارچوب شرع عمل کند.

نظر شما