شناسهٔ خبر: 23637798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکمیل ۹۵ درصدی خانه ووشو خراسان‌رضوی

R41347/Pne/S6,1188/CT2

دبیر هیئت ووشو خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد تکمیل خانه ووشو خراسان‌رضوی به اتمام رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، هادی غمخوار؛ دبیر هیئت ووشو خراسان رضوی با حضور در تحریریه تسنیم خراسان‌رضوی در مورد اقدامات و فعالیت‌های هیئت ووشو، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح مصاحبه وی را می‌خوانید:

تسنیم: با بازگویی اقدامات هیئت ووشو خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون، سخن خود را آغاز کنید؟

غمخوار: هیئت ووشو خراسان‌رضوی طبق ارائه برنامه‌ها ازسوی فدراسیون ووشو فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در حال ادامه این برنامه‌ها است، یکی از این برنامه‌های انجام شده اعزام امیر محمدرضایی به مسابقات جهانی و کسب مدال طلا در رشته دوئلین در رده بزرگسالان در کشور روسیه توسط این ورزشکار قهار است.

به‌طور کلی ایران در زمینه ورزش ووشو برای نخستین بار در این مسابقه بین‌المللی با حضور تمامی استان‌های ایران اعم از کرج، کرمانشاه، مشهد، تهران، زنجان، یزد و نظایر این شهرستان‌ها و با کسب 8 مدال طلا در جایگاه نخست بین‌المللی قرار گرفت.

در حال حاضر مهم‌ترین برنامه هیئت ووشو خراسان‌رضوی میزبانی از تمامی استان‌های کشور در زمینه مسابقات انتخابی تیم‌ملی پس از 22 سال در تاریخ 8 بهمن‌ماه با حضور 500 ورزشکار به‌مدت پنج روز بوده که این هیئت در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری آن به بهترین نحو ممکن است.

تسنیم: اقدامات هیئت ووشو خراسان‌رضوی شهرستان‌ها را نیز شامل می‌شود؟

غمخوار: شهرستان‌های بسیاری از این استان در زمینه ووشو فعالیت دارند اما باید تعداد مربیان حرفه‌ای افزایش یابد، با همکاری آموزش و پرورش در بحث استعدادیابی می‌توان ورزشکاران بیشتری را به این رشته جذب کرد، افزایش ووشو کاران در شهرستان‌ها، درصد پیشرفت و کسب مقام‌های مختلف کشوری و بین‌المللی استان را بالا می‌برد.

هیئت ووشو خراسان‌رضوی در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌های مختلف در هر منطقه در استان بوده که یکی از این کمیته‌ها، کمیته استعدادیابی با هدف گزینش حداقل دو نفر از هر 100 نفر شرکت کننده است.

تسنیم: آیا هیئت ووشو خراسان‌رضوی صاحب سالن اختصاصی است؟

غمخوار: هیئت ووشو خراسان‌رضوی در گذشته صاحب سالن اختصاصی در شهرک شهید رجایی بوده که در آن محل با عضوگیری رایگان استعدادیابی انجام داده و توانسته از بین 300 تا 400 نفر شرکت کننده، ورزشکاران مطرحی مانند امیر محمدرضایی، علی وطن‌خواه، حسین بلبلی، محمد ندرتی و نظایر آنها را به‌دست آورد.

32 نفر از حضار باشگاه موجود در شهرک شهید رجایی عضو تیم‌ملی شده و بانوان شرکت کننده در مسابقات 2009 در ماکائو دست پرورده‌های همین باشگاه بوده‌اند،همچنین مریم عصمتی مهسا دهقان، زهرا نوروزی و در آقایان سید رحیم موسوی‌فرد و امیر محمدرضایی در همین باشگاه آموزش دیدند.

جدا از این موضوع، هیئت ووشو خراسان‌رضوی کلاس داوری و استاژ مربی‌گری‌ و سایر برنامه‌های مختلف را در برنامه سال 96 جای داده اما به‌طور کلی تمامی تلاش هیئت بر روی میزبانی مرغوب و شایسته این استان است.

تسنیم: آیا آموزش و پرورش با هیئت ووشو خراسان‌رضوی همکاری دارد؟

غمخوار: آموزش و پرورش در گذشته اعلام آمادگی کرده بود اما با تغییر کردن شرایط این سازمان به‌دلایل مختلف مانند تغییر برخی از متولیان آموزش و پرورش، در حال حاضر همکاری آنها با هیئت ووشو خراسان‌رضوی مشخص نیست.

تسنیم: آیا سالن اختصاصی که در گذشته در دست هیئت بوده، هم‌اکنون نیز در دست هیئت قرار دارد؟

غمخوار: مکان اختصاصی خانه ووشو در حال حاضر در دست هیئت نبوده اما حدود 95 درصد آن به اتمام رسیده و هیئت ووشو خراسان‌رضوی بر ادغام دو برنامه میزبانی مسابقات کشوری توسط مدیر تربیت‌بدنی استان و رئیس فدراسیون با افتتاحیه خانه ووشو امیدوار است.

تسنیم: آیا غیر از عدم وجود سالن اختصاصی برای هیئت ووشو خراسان‌رضوی مشکل دیگری نیز در هیئت وجود دارد؟

غمخوار: در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه هیئت ووشو خراسان‌رضوی کمبود مکان اختصاصی برای انجام تمرینات است، ورزشکاران ووشو خراسانی به دلیل عدم مکان اختصاصی برای هیئت در نقاط مختلف استان پراکنده هستند و به دلیل این‌که مربی خوب نمی‌تواند برای آموزش فن جدید به تمامی باشگاه‌های استان رجوع کند، نمی‌شود این ورزش را به تمامی آنها آموزش داد.

خراسان‌رضوی با کسب مقام در مسابقات تالو با حضور 6 کشور، یک فرش هدیه گرفت که در سالن موجود در شهرک شهید رجایی پهن کرد و پس از گذشت 5 تا 6 سال و واگذاری به بخش خصوصی این فرش بلا استفاده شده است.

تسنیم: آیا اسپانسر توانسته حل کننده مشکلات هیئت ووشو خراسان‌رضوی باشد؟

غمخوار: قالباً اسپانسرها دنبال فوتبال و ورزش‌های مطرح‌تری بوده و این ورزش‌ها در حاشیه هستند، همچنین تربیت‌بدنی نیز توانایی حمایت بیشتر از این را ندارد، هیئت ووشو خراسان‌رضوی خودکفا بوده و از طریق برنامه‌ها و مسابقات مختلف درامدزایی می‌کند.

تسنیم: آیا کمبود منابع مالی سبب عملکرد ضعیف هیئت ووشو خراسان‌رضوی می‌شود؟

غمخوار: هیئت ووشو خراسان‌رضوی از لحاظ مالی در مضیغه بوده اما پاداش دهی و تقبل هزینه‌های رفت و آمد ورزشکاران دعوت شده به مسابقات تیم ملی مسابقات 2018 و 2020 المپیک و سر زدن مدیر کل تربیت بدنی از آنها جزو امور حتمی هیئت است.

با توجه به هزینه‌های بالای وسایل ووشو اعم از صلاح چوب، شمشیر، لباس و مکان برگزاری مسابقات، هیئت ووشو خراسان‌رضوی با کمبود بودجه مواجه بوده اما هیئت، حضور ورزشکاران ووشوکار خراسانی را به بهترین نحو ممکن و رفتن بر روی سکوی پیروزی را در نظر دارد.

تسنیم: آیا هیئت ووشو خراسان‌رضوی با صدا و سیما جهت پخش مسابقات در رسانه مکاتباتی داشته است؟

غمخوار: بله، صدا و سیما طی تعاملاتی با هیئت ووشو خراسان‌رضوی در صدد پخش رسانه‌ای مسابقات در شبکه خراسان، شبکه سه و شبکه ورزش بر آمده و در این جهت با هیئت همکاری می‌کند، هیئت نیز سعی بر برگزاری مطلوب این مسابقه را دارد.

گفت‌وگو از ثمره نمازی

انتهای پیام/ش

نظر شما