شناسهٔ خبر: 23637704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رویدادهای ورزشی هفته؛

مرگ یک فوتبالیست و خطری که بخیر گذشت/ یکی از شهرداری رئیس شد!

برگزاری مهمترین انتخابات ورزش کشور، انعقاد قرارداد مهدی طارمی با الغرافه قطر، ایست قلبی یک بانوی فوتبالیست مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهمترین انتخابات ورزش کشور در این هفت روز ورزش برگزار شد تا نتیجه آن، طی چهار سال آینده ورزش المپیکی ایران را مدیریت کند. علاوه بر این انتخابات، بعد از ۱۵ سال فردی غیر از محمود مشحون ریاست فدراسیون بسکتبال را بر عهده گرفت. 

در این هفت روز ورزش قرارداد طارمی با قطری ها بالاخره منعقد شد، رقابت های لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم و بیستم پیگیری شد، اولین مدال تکواندو ایران در رقابت های گرند اسلم به دست آمد، یک بانوی فوتبالیست به دلیل ایست قلبی درگذشت و ... 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است: 

نتایج هفته نوزدهم لیگ برتر
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای هفته نوزدهم پیگیری شد. روز نخست این هفته از رقابت‌ها پنجشنبه برگزار شد که طی آن، دو تیم پیکان و سپیدرود به تساوی بدون گل دست یافتند. استقلال خوزستان با یک گل مقابل پدیده به برتری دست یافت و تراکتورسازی هم با دو گل در تهران و مقابل تیم نفت شکست خورد.

در سایر دیدارهای این هفته از مسابقات که روز جمعه برگزار شد، پرسپولیس در مصاف با سیاه‌جامگان به برتری یک بر صفر دست یافت و ذوب‌آهن هم دو بر یک مقابل سپاهان صاحب برتری شد. سایر دیدارهای این روز از رقابت‌ها با تساوی به پایان رسید؛ بر این اساس فولاد در مصاف با گسترش فولاد، استقلال تهران مقابل سایپا و نفت آبادان در دیدار با پارس جنوبی جم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال شد 
مجمع انتخاباتی برای تعیین رئیس چهار سال آینده فدارسیون بسکتبال در آغاز این هفت روز ورزش برگزار شد. رای گیری این مجمع میان هشت کاندیدا انجام شد در حالیکه ۱۵ نفر برای حضور در انتخابات تائید صلاحیت شده بودند. مازیار ناظمی، محمد علیپور، مهرداد هاشمی، بهروز منتقمی و رضا درویش کاندیداهایی بودند که اصلا در محل مجمع حاضر نشدند. در جریان مجمع هم داریوش سلیمی و کرم الله علیمرادی انصراف دادند. در نهایت در رای گیری انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال  هم  رامین طباطبایی با کسب ۲۳ رای از مجموع ۴۱ رای ماخوذه به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون انتخاب شد. 

طارمی بالاخره با الغرافه قرارداد بست/ خطری که بخیر گذشت
مهدی طارمی پس از کش و قوس های فراوان قرارداد یک سال و نیمه ای را با باشگاه الغرافه قطر امضا کرد. بر این اساس طارمی می تواند پس از پایان محرومیت چهارماهه خود از سوی کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای الغرافه قطر بازی کند. این بازیکن بر سر بعضی از جزئیات با الغرافه اختلافاتی داشت که به نظر می رسد با امضای قرارداد، این اختلافات برطرف شده است. این خطر وجود داشت که او قرارداد نبندد و به ایران برگردد و دردسرهای بعدی از راه برسد اما در نهایت فعلا همه چیز ختم بخیر شد.

مردانی؛ اولین مدال آور تکواندو ایران در گرنداسلم 
اولین مدال تکواندو ایران در  رقابتهای گرنداسلم که در این هفت روز ورزش و توسط سجاد مردانی به دست آمد. درچارچوب مرحله سوم این رقابت ها که در «ووشی» چین جریان دار، مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان در دیدار رده بندی «ودران گولس» از کرواسی را شکست داد و به نشان برنز دست یافت. پیش از این دیدار، مردانی با غلبه بر نمایندگانی از کره جنوبی و آذربایجان راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله هم حریفی از روسیه را شکست داد  به مرحله رده بندی راه یافت. 

ناهید کیانی دیگر نماینده ایران در این مرحله از مسابقات بود. وی در وزن ۴۹- کیلوگرم که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی راه یافته بود، در این مرحله مقابل « یونتائو ونرن» از چین نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد. 

شهباززاده از استقلال به قطر رفت
سجاد شهباززاده که نیم فصل چندان موفقی را با آبی پوشان تهران نداشت، در این هفت روز ورزش  با حضور در باشگاه استقلال و مذاکره با مدیران این باشگاه از جمع آبی پوشان جدا شد. گفته می شد تراکتورسازی یا ذوب آهن مقصد بعدی این بازیکن است اما شهباززاده در نهایت به باشگاه القطر قطر پیوست. 

اولین اسکی بین المللی بانوان ایران در صحرانوردی
رقابت های بین المللی اسکی صحرانوردی ارمنستان در این هفته برگزار شد اسکی باز ایران موفق به کسب سه مدال در این رقابت ها شد. در بخش صحرانوردی (کرانس کانتری) سمانه بیرامی باهر دو مدال برنز و یک مدال نقره گرفت. این اولین مدال های بین المللی صحرانوردی ایران بود که در بخش بین المللی به دست آمد. 

اعتراض دسته جمعی خانواده ژیمناستیک مقابل وزارت ورزش 
 تعدادی از اعضای خانواده ژیمناستیک کشور در اعتراض به آنچه «عدم مدیریت در فدراسیون فعلی» عنوان شده است با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند. این اتفاق یکشنبه گذشته افتاد. زهرا اینچه درگاهی رئیس فعلی فدراسیون ژیمناستیک خود از ملی پوشان رشته ژیمناستیک بود که  ۱۹ تیرماه به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. وی با ورود خود به فدراسیون ژیمناستیک و پایان یافتن مدت قرارداد کارمندان سابق فدراسیون، مجددا با این افراد همکاری نکرد و این یکی از اعتراض های ادامه دار نسبت به ریاست وی در فدراسیون بود.

مرگ یک فوتبالیست
«آتنا محمدی» دروازه بان پیشین تیم فوتبال منحل شده بانوان ملوان بندر انزلی به خاطر ایست قلبی درگذشت. این بازیکن ۲۴ ساله حدود سه  سالی به عنوان دروازه بان تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی بازی کرد. به گفته دوستان محمدی، وی آرزو داشت روزی گلر تیم ملی فوتبال بانوان شود. 

ارکان کمیته ملی المپیک مشخص شد/ یکی از شهرداری رئیس شد
چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک در این هفت روز ورزش برگزار شد. در رای گیری برای تصدی پست های مختلف این کمیته، رضا صالحی امیری که در شهرداری مشغول کار بود به عنوان رئیس جدید معرفی شد. البته وی با انصراف خسروی وفا و با قیام اعضای مجمع به عنوان دهمین رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد. در رای برای سایر پست ها شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل معرفی شد. طاهره طاهریان و فضل الله باقرزاده نواب ریس کمیته ملی المپیک شدند. مسئولیت خزانه داری به کیکاووس سعیدی سپرده شد و علیرضا رحیمی، محمد علیپور، مجید کیهانی، سیدعبدی افتخاری، علی دادگر و مجید شایسته ساعی هم به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند. همچنین هادی ساعی به عنوان عضو دارای حق رای کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی معرفی شد. 

پیروزی ملی پوشان فوتسال برابر بلاروس
تیم ملی فوتسال ایران روزهای یکشنبه و دوشنبه در دیدارهایی تدارکاتی به مصاف تیم ملی بلاروس رفت. ملی پوشان ایران در دیدار اول موفق شدند با نتیجه ۵ بر یک حریف خود را شکست دهند و در دیدار دوم هم ۲ بر یک بلاروس را از پیش رو برداشتند.

دیدارهای نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال 
مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ برتر بسکتبال چهارشنبه با دیدار دو تیم شهرداری تبریز و نفت آبادان آغاز شد. در این بازی تیم نفت آبادان با نتیجه ۷۵ بر ۶۹ مقابل حریف میزبان خود به برتری دست یافت. پتروشیمی بندر امام و مهرام تهران برگزارکننده دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال هستند. دیدار نخست این دو تیم روز پنجشنبه برگزار شد که طی آن پتروشیمی با نتیجه ٩٢ بر ٧٥ به برتری دست یافت.

فرار پرسپولیس از شکست در هفته بیستم
هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال چهارشنبه با چهار دیدار آغاز شد که طی آن پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه آزادی به تساوی یک به یک دست پیدا کردند. شاگردان برانکو در وقت های اضافه از شکست گریختند. در یکی دیگر از این دیدارها تیم ذوب آهن در اصفهان دو بر یک صنعت نفت را شکست داد. پارس جنوبی و استقلال خوزستان به تساوی رسیدند و سایپا موفق شد در تبریز دو بر یک تراکتورسازی را شکست دهد. سایر دیدارها روز جمعه برگزار می شود.

نظر شما