شناسهٔ خبر: 23637689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانش آموزان پایه دوازدهم از سال آینده "کتاب شهید حججی" را می‌خوانند

R41346/Pne/S6,51/CT7

دانش آموزان پایه دوازدهم از سال آینده کتابی با عنوان "شهید حججی" خواهند داشت. کتابی که آنها را با بزرگ مردی آشنا می‌سازد که دلاورانه به پای اعتقادات، ایمان و وطنش ماند و در این راه به درجه والای شهادت نائل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان،  شهید محسن حججی بزرگ مردی که بی شک در تاریخ ایران و جهان نامش بر دلها ثبت خواهد شد 18 مرداد امسال به دست تکفیری‌های خونخوار داعش به شهادت رسید و نحوه مبارزه و شهادتش سبب شد تا دل تمام ایرانیان و حتی مسلمانان و غیر مسلمانان جهان به درد بیاید و از طرفی شجاعت و دلاوری‌اش زبانزد خاص و عام شود.

شهید محسن حججی با الگو قرار دادن شهید حاج احمد کاظمی در زندگی و کار خود و پس از ورود به موسسه شهید کاظمی راه زیبا زیستن و شهادت را به گونه‌ای طی کرد که خیلی زود به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود رسید.

نوجوانان و جوانان بسیاری پس از شنیدن شرح احوال شهید حججی شیفته او شدند و این شهید والامقام را الگوی خود قرار دادند. با این وجود سازمان پژوهش‌های وزارت آموزش و پرورش بنا دارد از سال آینده کتابی با عنوان شهید محسن حججی وارد دروس پایه دوازدهم کند که با این شیوه دانش آموزان علاقمند بیشتر با این شهید آشنا شوند.

برگزاری همایش شهدای مدافع حرم با محوریت شهید حججی

معاون تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون برگزاری همایش شهید حججی به خبرنگار تسنیم گفت: سازمان پژوهش‌های آموزش و پرورش قصد برگزاری همایشی را به یاد شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی دارند که این جشنواره خاص شهید محسن حججی است.

اکبر پناهی افزود: در همین مورد فراخوانی به کل کشور ارائه شد که محور آن اصفهان است چون شهید حججی از شهرستان نجف‌آباد و استان اصفهان هستند. قرار شد که تمام همکاران فرهنگی و دانش آموزان ما آثاری را در قالب نثر، شعر و یا نظم با محتوی مختلفی برای همایش کشوری که مرکزش وزارت آموزش پرورش است به صورت مستقیم بفرستند، وقتی این آثار به دبیرخانه رسید یک همایش را به یاد شهید حججی برگزار می‌کنند.

محورهای همایش شهید حججی

معاون تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به محور همایش گفت: محورهایی که پیشنهاد دادند شامل "حججی نماد عدالت‌خواهی"، "حججی و قیام عاشورا"، "حججی نماد آزادی‌خواهی"، "حججی و دوری از ذلت"، "حججی و عزت و حریت"، "حججی و عشق به وطن"، "حججی و دفاع از امنیت ملی"، "حججی و عشق به خانواده"، "حججی همسر نمونه"، "حججی فرزند نمونه"، "حججی دانش آموز نمونه" و ...است.

وی ادامه داد: هر کس می‌تواند قلم بزند و یا شعری، دلنوشته‌ای و یا خاطره‌ای از این شهید ولایت‌مدار دارد می‌تواند برای دبیرخانه همایش که در سازمان پژوهش‌های وزارت آموزش و پرورش مستقر است ارسال کرده و در همایش شرکت کند.

پناهی افزود: زمانی که آثار جمع شد همایشی برپا می‌شود و حاصل و عصاره این همایش در اختیار مولفان کتب درسی قرار می‌گیرد و در دروس پایه دوزادهم سال آینده قرار خواهد گرفت.

محتوای کتاب شهید حججی پس از همایش مشخص می‌شود

وی با بیان اینکه سال گذشته کتاب‌های پایه یازدهم و سال قبل از آن پایه دهم را به طور کامل تغییر دادیم، گفت: امسال نیز تغییر کتب درسی پایه دوازدهم را داریم و یک درس به نام شهید حججی در کتاب‌های پایه دوزادهم گنجانده می‌شود. محتوای این درس را همایشی که به نام شهید حججی در تهران تشکیل خواهد شد تعیین می‌کند که ما چه محتوایی را برای این کتاب در نظر بگیریم.

مهلت ارسال آثار به همایش شهید حججی تا 15 بهمن

معاون تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس فراخوان اعلام شده علاقمندان می‌توانند تا 15 بهمن امسال آثار خود را مستقیمأ به آدرس تهران، ایرانشهر شمالی، ساختمان شمار 4 آموزش و پرورش، پلاک 270، کدپستی 1584747359 ارسال کنند و یا می‌توانند با صندوق الکترونیکی oerp@roshd.ir  هم ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز بسیاری از افراد از این همایش اطلاع ندارند احتمالأ درخواست تمدید این تاریخ را به دبیرخانه ارائه می‌دهیم. درصورت موافقت این زمان تمدید خواهد شد و افراد بیشتری می‌توانند در همایش شرکت کرده و آثار خود را ارائه دهند.

پناهی خاطرنشان کرد: البته از نظر زمان برای کتب جدید التالیف به شدت در مضیقه هستیم و با توجه به تغییر حدود 200 یا 300 عنوان کتاب در تابستان فرصت زیادی نداریم که در اختیار دبیرخانه مرکزی قرار بدهیم.

وی گفت: در صورتی که زمان ارسال آثار به دبیرخانه تمدید نشود این همایش قبل از سال 97 برگزار خواهد شد و در صورت تمدید به بعد از عید نوروز موکول می‌شود.

شهید محسن حججی، شهیدی که در اذهان مردم ایران ماندگار شده و نوجوانان و جوانان بسیاری او را الگوی خود قرار داده‌اند، شهیدی که راه راست و درست زندگی را با ساده‌ترین شکل آن برگزید و به آرزوی دیرینه خود رسید. از سال آینده نوجوانان پایه دوازدهم بیشتر و عمیق‌تر با این شهید ولایت‌مدار آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما