شناسهٔ خبر: 23637681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پليس فرانسه تجمع اعتراض آميز نگهبانان بزرگترين زندان اروپا را سرکوب کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما ؛ پليس فرانسه تجمع اعتراض آميز نگهبانان زندان فلوري مروژيFleury-Merogis بزرگترين زندان اروپا در حومه پاريس را در اين کشور سرکوب کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني اي پي تي ان، نگهبانان اين زندان در اعتراض به شرايط کاري و وضع دستمزد خود اعتراض کرده بودند.پليس براي پراکنده کردن تجمع کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد و آنها را مورد ضرب و جرح قرار داد.
يکي از معترضان گفت:امروز ما مي خواهيم که نارضايتي خود را از رفتارها و همچنين وضع حقوق ها و نبود امنيت شغلي خود نشان دهيم. ما خواهان منابع مالي بيشتر براي کار در شرايط بهتر هستيم.
فرد ديگري گفت:ما رفتار آنها(نيروهاي پليس) را درک مي کنيم. مشکلي نيست. آنها همانند ما دستورات را اجرا مي کنند اما آنها ما را کتک مي زنند و به طرف ما گاز اشک آور شليک مي کنند.
تظاهرکننده ديگري گفت: شما مي بينيد که آنها گاز اشک آور را به هر طرف شليک مي کنند. ما شاهد حمله پليس به نيروهاي برقرار کننده نظم در يک زندان هستيم. ما نمي توانيم با توجه به اين شرايط بيش از اين تحمل کنيم. اين نمايي از وضع غمبار کشور فرانسه است.
يکي ديگر از معترضان گفت: ما چگونه مي توانيم به وضع موجود واکنش نشان دهيم؟ آنها ژاندارم ها را براي مقابله با ما و کتک زدن ما اعزام کرده اند. اين در حاليست که ما هنوز به وظيفه خود در زندان متعهد هستيم و آن را انجام مي دهيم. اين وضع غيرقابل پذيرش است.

نظر شما