شناسهٔ خبر: 23637680 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگی از تاریخ: 29 دی‌ماه؛ روز غزه

جنگ 22 روزه‌ای که سرانجامی نداشت

گروه جهاد و حماسه: هفتم دی ماه سال 87 روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات سرب گداخته علیه مقاومت بود. این رژیم باور داشت طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد یا آنکه آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب‌نشینی شد.

صاحب‌خبر -

 جنگ 22 روزه‌ای که سرانجامی نداشت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند.

هر حرکت آزادی‌بخش و ضد‌استکباری در جهان آثار و برکاتی دارد که در گذر زمان مشخص می‌شود، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح تازه‌ای به کالبد گروهای مقاومت در خاورمیانه بخشید به طوری‌که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در دو میدان جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در هم شکست.

حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان از جمله گروه‌های مقاومت در منطقه هستند که با تأسی از ملت ولایتمدار ایران ضربه‌های مهلکی به اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان زدند و ماهیت ضدبشری، اشغالگری و جنایتکار آن را بر همگان روشن کردند.

ملت‌های مسلمان بعد از غلبه حزب الله و حماس بر رژیم صهیونیستی فهمیدند که کمی عِده و عُده تأثیری بر نتیجه پایداری و حق طلبی آن‌ها ندارد از این رو در مصر، تونس و لیبی توانستند دیکتاتورهای زمان را از اریکه قدرت به زیر بکشند.

نوار غزه در جنوب‌ غربی‌ سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطین، با مساحتی بیش از ‌۳۶۰‌ کیلومتر مربع‌ واقع شده و یک‌ میلیون‌ و۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این باریکه‌ هم مرز با مصر، فلسطین و ساحل‌ مدیترانه است‌. رژیم صهیونیستی با محاصره دریایی و زمینی این منطقه باعث شد که تنها راه ارتباطی این منطقه با دنیای خارج، تنها گذرگاه رفح، در مرز مشترک با مصر باشد.

هفتم دی ماه سال 87 روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات سرب گداخته علیه مقاومت بود. این رژیم باور داشت طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد یا آنکه آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد.

جنگ 22 روزه غزه یک واقعیتی بود که در عالم واقع در منطقه خاورمیانه رخ داد و ریشه در ناکامی های رژیم صهیونیستی در اهداف خود داشته است. در این جنگ برای اولین بار رژیم صهیونیستی با تمام توان و نیروهای خود و با حمایت قدرت های بیرونی مثل آمریکا در صدد حذف کامل حماس بود و برای اولین بار حماس نشان داد که توان ایستادن و مقاومت را در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی دارد.

در مجموع پيروزي غزه پيام‌های مهمي دربردارد. يك پيام آن نويد پيروزی‌های مكرر به مجاهدان وطرفداران جبهه مقاومت است كه شامل خيل عظيمي از توده‌های مردمي و وجدان‌های بيدار نه تنها در جهان اسلام وعرب، كه در سرتاسر جهان است. حماس به عنوان پرچمدار اين پيروزی، نظريه «خانه عنكبوت» را بار ديگر آزمود وبه اين جمع بندی رسيد كه با مقاومت ومعنويت در كنار تدابير ميدانی وتاكتيكي مي‌توان اسطوره اسرائيل را در هم شكست، همان گونه حزب‌الله لبنان اين تجربه را در سال‌های 2000 و2006 آزمود. پيام ديگر متوجه جبهه متحد سازش وخصوصا رژيم‌های وابسته عربي است كه در جنگ «فرقان» در كنار «كفار حربي» ايستاده ونقش «منافقان داخلي» را ايفا كردند. اما امروز در برابر ملت‌های خود كه حامي جبهه مقاومت هستند، احساس شرمساری می‌كنند وبالاخره جنگ غزه همانند جنگ سي وسه روزه مدعيان حقوق بشر اعم از مجامع بين‌المللي وقدرت‌های بزرگ را بار ديگر رسوا ساخت و نشان داد كه جهان متمدن امروز با مباني حقوق بشر وعدالت فاصله زيادی دارد.

نظر شما