شناسهٔ خبر: 23637441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف بیش از 2 تن پیش ساز شیشه در مهاباد طی سال جاری

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به کشفیات مواد مخدر در 9 ماهه سال جاری، گفت: در این مدت بیش از 2 تن پیش ساز مواد مخدر از نوع شیشه و 21 کیلوگرم مواد مخدر سنتی در این شهرستان کشف شده است و در این زمینه با متلاشی شدن 10 باند قاچاق، 182 نفر دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سرهنگ رضا ظهیریان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته 1.5 تن پیش ساز شیشه و هشت کیلوگرم مواد مخدر سنتی کشف و ضبط شده بود و 62 نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال گذشته 208 معتاد متجاهر و کارتن خواب در این شهرستان دستگیر شده بود، گفت: در مدت مشابه سال جاری494 نفر از این افراد دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد مهاباد و نقده تحویل داده شدند.
سرهنگ ظهیریان گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 63 هزار و 198 عدد قرص روان گردان در مهاباد کشف شده است که افزایش بیش از 9 برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
فرمانده انتظامی مهاباد همچنین با اشاره به اینکه امسال 417 مورد سرقت کشف شده است، بیان کرد: در 9 ماهه امسال 465 فقره سرقت در سطح شهرستان صورت گرفته است که نسبت به پارسال 11 درصد کاهش دارد.
سرهنگ ظهیریان همچنین در موضوع جرایم پلیس فتا با بیان اینکه امسال 73 نفر در این ارتباط دستگیر شده است، افزود: امسال افزایش جرایم در این بخش وجود دارد اما به همت عوامل انتظامی نزدیک به 98 درصد کل پرونده های فضای مجازی کشف و افراد مجرم دستگیر شده اند.
سرهنگ ظهیریان ادامه داد: در موضوع هتک حیثیت و اخاذی رایانه ای نیز با افزایش 29 درصدی مواجه هستیم که به همه شهروندان توصیه می کنیم اطلاعات شخصی خود و حافظه های جانبی را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و گوشی های شخصی خود را به دیگران نفروشند چون اطلاعات داخل آنها به راحتی قابل بازیابی است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت 37 درصد تصادف های فوتی کاهش یافته است، اظهار کرد: در این ارتباط تصادف های برون شهری 38 درصد و درون شهری 20 درصد کاهش یافته اما تصادف های منجر به جرح 19 درصد افزایش یافته است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سه کلانتری دارد.
3093/3072
**خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما