شناسهٔ خبر: 23637365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

مکرون در دیدار با ترزامی بر لزوم رعایت تعهدات در قبال ایران تأکید کرد

رئیس جمهور فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت تعهدات در برابر توافق با ایران، بر ضرورت کاهش به گفته وی فعالیت بالیستیکی و همچنین کاهش نفوذ ایران در منطقه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری سی و پنجمین اجلاس سران فرانسه و انگلیس، راهی لندن شد. وی پس از دیدار و گفت و گو با ترزا می نخست وزیر انگلیس، به همراه وی در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

وی در این نشست خبری گفت ما به روابط تنگاتنگ و همکاری های مشترک و این که سراسر اروپا بتواند در مسایل مختلف به ویژه در مورد ایران که مایه نگرانی ماست، با هم همکاری کند، بسیار پایبند هستیم. همانطور که از ابتدا عمل کرده ایم، از یک طرف باید به تعهدات بین المللی که امضا کرده ایم عمل کنیم چرا که عمل به این تعهدات بنیاد اعتبار (جامعه) بین المللی است. از طرف دیگر با اقدامات جدی در زمینه کاهش فعالیت های بالیستیکی و نفوذ منطقه ای ایران در چهارچوبی که تعیین کرده ایم، باید به تقویت امنیت جمعی در منطقه مبادرت کنیم.

مکرون به روابط انگلیس و فرانسه اشاره کرد و گفت، این روابط ما را در برابر سرنوشت و تهدیدات ژئواستراتژیکی مشترکی قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه بر تعهدات دو کشور در زمینه سیاست خارجی تاکید کرد و افزود: امروز یک پیمان سیاسی بین وزرای دو کشور به امضا رسید. در چهارچوب این پیمان، ارتباط و هماهنگی دائم در خصوص موضوعات مختلفی چون ایران، سوریه و ساحل برقرار می شود. مکرون از برنامه های موشکی برای مقابله با تهدید زیردریایی ها سخن به میان آورد.

نظر شما