شناسهٔ خبر: 23637157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سنای آمریکا هم تصویب کرد

تمدید قانون جاسوسی از مظنونان «تروریسم»

سنای آمریکا بعد از رأی مجلس نمایندگان این کشور تمدید قانون جاسوسی از مظنونان به ارتباط با «تروریسم» را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه به تمدید ۶ ساله قانون جاسوسی از ارتباطات مظنونان خارجی «تروریسم» رأی مثبت داد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، مجلس سنا به یک بند جنجالی در این قانون که به نهادهای اطلاعاتی این کشور اجازه می‌دهد بدون احکام قضائی اقدام به شنود ارتباطات مظنونان ادعایی اقدامات تروریستی بکنند هم رأی مثبت داده است.

«قانون شنود اطلاعات خارجی»، پنجشنبه هفته گذشته با ۲۵۶ رأی موافق و ۱۶۴ رأی مخالف در دیگر شاخه قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود.

این طرح، اکنون برای تبدیل شدن به قانون بایستی به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برسد و انتظار می‌رود او روز جمعه آن را امضا کند.

واشنگتن‌پست، تصویب این طرح با ۶۵ رأی موافق و ۳۴ رأی مخالف در مجلس سنا را به منزله خاتمه مناقشاتی دانسته که در ماه‌های گذشته میان فعالان حقوق شهروندی و گروه‌هایی که حفظ امنیت ملی را مقدم بر حفظ حریم خصوصی افراد می‌دانند، در گرفته است.

این مباحثات به دنبال افشاگری‌های «ادوارد اسنودن»، تحلیلگر سابق اطلاعاتی سیا درباره برنامه‌های گسترده جاسوسی آمریکا از شهروندان مطرح شد.

بند جنجالی «۷۰۲» در این قانون به آژانس امنیت ملی آمریکا اختیار می‌دهد ایمیل‌ها و سایر تماس‌های مظنونان ادعایی اقدامات تروریستی را از شرکت‌های آمریکایی مانند «فیسبوک» یا «آلفابت» دریافت کنند.

نظر شما