شناسهٔ خبر: 23637152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ،مجتبی زینی وند غروب پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزش و هماهنگی بیشتر وزارت

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ،مجتبی زینی وند غروب پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزش و هماهنگی بیشتر وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و آموزش و پرورش مناطق آزاد ، دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد تدوین و به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ابلاغ شده است.
وی افزود: ظرفیت های مناسبی در مناطق آزاد وجود دارد که با برنامه ریزی مطلوب می توان در جهت افزایش شاخص های آموزشی از آن بهره مند شد.
زینی وند با اشاره به ایجاد فضای آموزشی هوشمند با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی و هوشمند سازی مدارس دوره پیش دانشگاهی این منطقه تصریح کرد: اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای ایجاد بسترهای لازم جهت بکارگیری فناوری های نوین نظام آموزشی و به تبع آن بهبود فضای آموزشی قابل تقدیر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فراهم بودن شرایط لازم برای وجود یک اداره آموزش و پرورش مستقل در منطقه آزاد انزلی افزود: وجود یک اداره آموزش و پرورش مستقل در این منطقه در راستای افزایش کیفیت آموزشی و خدماتی در کنار بهره گیری از ظرفیت های این منطقه اهمیت دارد .
وی با اشاره به وجود بسترهای لازم برای ارتقای کیفیت آموزش و الگوسازی سیستم آموزشی در منطقه آزاد انزلی گفت: با بهره مندی از سیستم آموزشی نوین و فناوری های جدید ، منطقه آزاد انزلی می تواند به یک برند آموزشی در استان و سطح کشور تبدیل شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با اشاره به حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: مردم انتظار دارند که آموزش و پرورش این مناطق از لحاظ کیفیت آموزشی متمایز باشند و این مناطق قابلیت آن را دارند تا با بکارگیری فناوری های نوین به عنوان الگوی آموزشی موفق در سراسر کشور معرفی شوند.

** سیستم آموزشی هوشمند نقش مهمی در توسعه همه جانبه کشور دارد
در ادامه این نشست رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه ازاد انزلی نقش سیستم آموزشی توانمند و هوشمند در توسعه همه جانبه کشور را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی پیشرفت جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم آموزشی کارآمد است و با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی می توان در راستای توانمندسازی معلمان منطقه و کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت و آموزش دانش آموزان گام های موثری برداشت.
رضا مسرور با اشاره به اهمیت نظام های آموزشی مناسب در جهت الگو سازی دانش آموزان با توجه به فضای اجتماعی افزود: در نظام آموزشی علاوه بر ارتقای مهارت نیاز است که بیش از پیش به مولفه هایی مانند راستگویی ، وفاداری ، امانت داری در راستای ساختن انسان های خوب و شایسته توجه شود.
وی با تاکید بر توجه ویژه این سازمان به مباحث تربیتی افزود:تکریم ، تامین مالی و حفظ منزلت معلمان در کنار تعامل با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه های آموزشی و فرهنگی بسیار اهمیت دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد : آمادگی لازم جهت اجرای طرح های الگویی آموزش و پرورش کشور در سطح مدارس منطقه آزاد انزلی وجود دارد .
مسرور افزود: در چارچوب بودجه مصوب در سال های اخیر نسبت به سنوات گذشته اقدامات حمایتی مناسبی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری در سطح مدارس منطقه آزاد انزلی انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در محدوده منطقه آزاد انزلی 41 مدرسه ابتدایی و متوسطه وجود دارد که 394 معلم و دبیر نسبت به آموزش سه هزار و 29 دانش آموز این منطقه فعالیت دارند.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام

نظر شما