شناسهٔ خبر: 23637011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مبارزات شهید نواب صفوی آغازگر ملی‌شدن نفت در ایران بود

R7854/P1377/S6,62/CT11

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: مبارزات شهید نواب صفوی آغازگر ملی‌شدن نفت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد مهدی عبدخدایی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که در حسینیه امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به انواع استعمار اظهار داشت: استعمار در گذشته توسط یک خانواده با هزار فامیل حاکم بر کشور بوده و استعمار به‌روش نوین را انگلیس و آمریکا در دنیا ایجاد کردند.

وی انگلیس را غارتگر مواد اولیه و نفتی معرفی کرد و افزود: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم با طرح مارشال وارد میدان شد و استعمار فرانو را بنا نهاد و با پیمان‌های نظامی مانند ناتو و سیتو توانست در هر جای جهان ورود پیدا کند، نمونه آن را می‌توان در قرارداد جدید ترامپ با عربستان و فروش بیش از 400 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی  دید.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام به فسادهای اقتصادی دوران طاغوت اشاره کرد و گفت: رضاخان به‌معنای واقعی دیکتاتور بود و با 85 درصد بودجه کشور که از نفت تأمین می‌شد تنها چندصد کیلومتر راه مناسب در کشور ایجاد کرده بود و این در حالی است که امروز کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی علت واکنش و مخالفت امام خمینی(ره) با محمدرضا را مسئله کاپیتولاسیون دانست و خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت کشور را به بیگانگان فروخته بودند و امام مصونیت قضایی نظامیان آمریکا را نتوانست تحمل کند و همچنین شهید نواب صفوی نیز هنگام ورود به کشور به قراردادهای نظامی اعتراض کرد و موجب صدور حکم اعدامش شد.

عبدخدایی با بیان نوع شهادت نواب صفوی ابراز کرد: شهید نواب صفوی با شادابی به میدان اعدام رفت و شجاعتش در هنگام اعدام افسران رژیم طاغوت را تحت تأثیر قرار داده با چشمان باز  به استقبال مرگ رفت.

وی مبارزات شهید نواب صفوی را آغاز ملی شدن نفت خواند و گفت: امام راحل با رهبری انقلاب را به پیروزی رساند و آن هویت دینی را به مردم ایران بازگرداند و رهبر معظم انقلاب با تهدید ترامپ بر پاره کردن برجام باعث غرور ایرانیان در جهان شد.

انتهای پیام/ش*

نظر شما