شناسهٔ خبر: 23636729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در دیدار حجت الاسلام والمسلمین آ‌ل هاشم مطرح شد؛

تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از فعالیت های امام جمعه تبریز | حوزه علمیه استان ها تقویت شود

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از فعالیت های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خطاب به وی گفت: اخباری که از تبریز آمده نشان می دهد که الحمدلله کار شما خیلی خوب بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار نماینده ولی در آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این استان گفت: اخباری که از تبریز آمده نشان می دهد که الحمدلله کار شما خیلی خوب بوده است و با همه طبقات ارتباطات داشتید و زخم ها در حال التیام است.

وی افزود: این مسأله نشانه تدبیر، حسن نیت و خلوص شما است که امیدواریم در کار خود موفق باشید، تبریز یک شهر بسیار مهم است و از نظر علمی، سیاسی، اقتصادی و از جهات دیگر شهری مهم به شمار می رود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم توجه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به حوزه علمیه استان آذربایجان را مورد اشاره قرار دارد و با تجلیل از این برنامه اظهار داشت: تجربه داریم که هر شهری حوزه علمیه قوی داشته باشد از جهات دینی و مشکلات اجتماعی با شهرهای دیگر بسیار تفاوت دارد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه می تواند شهر را بیمه کند، از این رو باید به حوزه ها اهمیت داده شود، حوزه علمیه حافظ نماز جمعه است و مردم را دینمدار و مذهبی نگه می دارد، وقتی مردم دیندار ماندند در برنامه های دینی شرکت می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر تربیت طلاب در حوزه های علمیه استان ها ابراز داشت: اگر طلاب تربیت شوند ممکن است در میان آن ها بزرگانی پیدا شود و در جامعه اثرگذار باشند، تبریز وضعیت ویژه دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که همه در مسیر و خط انقلاب باشند.

وی عنوان کرد: باید اساتید بیشتری از حوزه علمیه قم به شهرستان ها بروند که بسیار مؤثر است، در مسائل سیاسی باید حد اعتدال را نگه داشت که اگر این چنین شود همه جذب خواهند شد، باید مراقب بود که عده ای افکار نادرست را در شهرها ترویج نکنند؛ همچنین نسبت به فعالیت های عرفان های کاذب باید هوشیار بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید رفت و آمدی بین طلاب تبریز و قم باشند و به عنوان مثال اردویی ترتیب دهند که این کار برای پیشرفت برنامه ها مؤثر خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ق

نظر شما