شناسهٔ خبر: 23636639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

معافیت 40 درصد اقتصاد ایران از مالیات

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد ایران از مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: بخش بزرگ فرار مالیاتی در اقتصاد کشور صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان هزینه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی در اقتصاد کشور تنها ۱۴ درصد است.

 حسین میرشجاعیان در نشست هم اندیشی فرایند تسهیل مجوزها و استعلامات کسب کار در ساری با اشاره به اینکه بخش خصوصی در کشور ضعیف عمل کرده است، اظهار کرد: سهم بخش خصوصی و دولتی در کشور مشخص نیست و در کنار دولت قرار دارد.

وی تصریح کرد: حتی نمی‌توانیم بگوییم که دولت و بخش خصوصی در چه حوزه‌هایی در فعالیت هستند چرا که ساختار بروکراسی تمایل به بزرگ شدن دارند.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه به راحتی نمی‌توان فهمید متولی بخش اقتصادی کشور کیست، خاطرنشان کرد: اعتبارات در بخش اقتصادی کشور به شدت توزیع شده است و این امر فعالیت را برای تمامی دستگاه‌ها دشوار و فرایند تصمیم گیری بسیار سخت است.

میرشجاعیان افزود: میزان هزینه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی در اقتصاد کشور ۱۴ درصد بوده در حالیکه در کشورهای توسعه یافته این میزان ۴۰ درصد است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: وجود ساختارهای سنتی و بروکراسی اداری به معنای آن است که این ساختار مستعد فساد اداری است و جامعه ایران نباید مطالبه‌گری خود را از دولت رها کند و دولت نیز باید به سمت شفافیت حرکت کند.

این مسئول  با تاکید بر اینکه کار بانک‌ها بنگاهداری نیست، گفت: بروکراسی اداری گسترده در ایران شکل گرفته است و ضعف بخش خصوصی و تمرکز قدرت موجب کوچک و ضعیف شدن این بخش شده است.

/ایسنا

نظر شما