شناسهٔ خبر: 23636600 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تندباد در اردبیل سبب بروز مشکلاتی شد

اردبیل - ایرنا- وزش بادهای شدید در اردبیل و سایر نقاط واقع در قسمت مرکزی این استان از ظهر پنجشنبه سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان این مناطق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، براثر این پدیده جوی که بیشینه سرعت آن در ایستگاه مرکزی هواشناسی اردبیل به شکل لحظه ای به یکصد کیلومتر در ساعت نیز رسید شاخه های تعدادی از درختان و آنتن های تلویزیون و شیشه های بعضی از ساختمانها در شهرستان اردبیل شکسته و تعدادی از تابلوها ،بنرها و بیلبوردهای شهر سرنگون شده است.
تندباد همچنین در گذرگاه های حاشیه شهر و به خصوص در شهرک های سبلان ، مخابرات ، کوثر،کشاورزی، دادگستری، الهیه ،سینا ، نادری و ... از شدت بیشتر برخوردار بود.
وزش تندباد همچنین با هوای سرد منطقه همراه است به گونه ای که ساکنان اردبیل امروز با کمینه و بیشینه دمای منفی هشت و شش درجه بالای صفر مواجه بودند.
از شهرستانهای نمین ،سرعین ، نیر ، گرمی و مشگین شهر نیز وزش بادهای شدید گزارش شده است.
اداره کل مدیریت بحران اردبیل دیروز با صدور اطلاعیه ای با استناد به پیش بینی هواشناسی ضمن هشدار به ساکنان اردبیل و سایر شهرستان های واقع در بخش مرکزی این استان درباره وقوع توفان خواستار رعایت موارد ایمنی شده است.
انتظار می رود که در ساعات پایانی امروز تا بعداز ظهر فردا بر سرعت وزش باد در منطقه اردبیل افزوده شود.
از اواخر وقت فردا با افزوده شدن بر تراکم ابرها از شدت وزش باد کاسته شده و در اولین ساعت شنبه بارش برف و باران مناطقی از استان اردبیل را در بر می گیرد.
روز شنبه با شمالی شدن جریان هوا بر میزان برودت هوا در منطقه افزوده شده و بارش خفیف برف تا نخستین ساعات یکشنبه ادامه می یابد. بیشترین مقدار بارش در این مدت برای جنوب استان اردبیل پیش بینی شده است.
الگوهای هواشناسی همچنین از در پیش بودن وزش بادهای شدید از عصر اولین روز بهمن ماه برای منطقه اردبیل حکایت دارد.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است، به باور پیشینیان اردبیلی از ششم تا چهاردهم بهمن که به چهار چهار موسوم است سخت ترین روزهای منطقه از نظر حاکمیت برف و سرما به شمار می آید.
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016

انتهای پیام /*

نظر شما