شناسهٔ خبر: 23636593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت نظریایف به رئیس جمهوری ازبکستان برای حادثه حریق اتوبوس

باکو – ایرنا- نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان که در سفر رسمی در آمریکا بسر می برد ، تلفات جانی ناشی از آتش سوزی یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل شهروندان ازبکستان را به شوکت میرضیایف همتای ازبکستانی خود تسلیت گفت .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ' کازینفورم ' ، نظربایف روز پنجشنبه ، در پیامی با ابراز تاسف از جان باختن 52 تبعه ازبکستان در حادثه حریق در یک اتوبوس مسافربری در خاک قزاقستان،این سانحه دلخراش را به نزدیکان و خانواده جان باختگان تسلیت گفت .
همچنین به دستور شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان هواپیمای ویژه ای برای انتقال پیکر جان باختگان این حادثه به قزاقستان پرواز کرد .
امروز 52 نفر، بر اثر آتش سوزی در یک دستگاه اتوبوس در ایالت آکتوبه قزاقستان جان خود را از دست دادند .
به گفته مقامات قزاقستان ، آتش سوزی در این اتوبوس ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت محلی در مسیر جاده سامارا(روسیه ) – شیمکنت (قزاقستان ) روی داده و در حین وقوع این حادثه 55 مسافر و دو راننده در داخل اتوبوس بودند .
وی افزود: پنج تن از مسافران توانستند در این حادثه از مرگ حتمی نجات یابند، سه نفر از آنها از ایالت قزاقستان جنوبی، دو نفر دیگر هم از شهروندان ازبکستان هستند.
تحقیقات اولیه نشان داده بروز آتش سوزی در اتوبوس مسافربری به علت اتصال در سیم های برق رسانی اتوبوس رخ داده است .
دولت قزاقستان کمیسیون دولتی ویژه برای تحقیق در حادثه آتش سوزی اتوبوس تشکیل داده است، این کمیسیون متشکل از معاونین وزیران کشور ، بهداشت، امورخارجه و مقامات سایر نهادها ی مربوطه قزاقستان است.
الماس سادوبایوف نماینده رسمی وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد ، این کمیسیون دولتی ویژه در رابطه با تحقیق دلایل بروز این حادثه و ارایه کمک های همه جانبه به نزدیکان و اعضای خانواده جان باختگان تشکیل شده است.
آساق ** 337* 1579* انتشار: مرضیه فاتحی

انتهای پیام /*

نظر شما