شناسهٔ خبر: 23636512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه برج البراجنه بیروت:

خیانت به قدس به معنای خیانت به خدا است

امام جمعه برج البراجنه بیروت خیانت به قدس را خیانت به خداوند و مردم و نعمت های الهی برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در دومین روز از همایش بین المللی «یاری قدس» که از سوی الازهر در قاهره برگزار شد، گفت: مسلمانان باید به آموزه های پیامبر(ص) خود بازگشته و قدس را با وحدت دولت ها و یکپارچگی امکانات به جایگاه اصلی بازگردانند. ما باید به خوبی با قدس و فلسطین آشنا شویم چرا که قدس یک معاهده الهی و امانتی آسمانی است.

وی افزود: سیاست خارجه مسلمانان باید حول سیاست الهی درباره قدس باشد پس هر که به قدس خیانت کند به خداوند خیانت کرده است و خائن به مردم و نعمت الهی به شمار می آید.

حجت الاسلام قبلان مهمترین گام را دشمن دانستن رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید به این واقعیت اذعان کنند که رژیم صهیونیستی دشمن است و باید همانند یک اشغالگر با آن برخورد کرد. ما نباید همانند یاران طالوت از آب نهی شده بنوشیم و در دامی قرار گیریم که ترامپ برای ما قرار داده است.

وی نبرد با دشمن را نیازمند به گروهی بزرگ با دل های نترس از مرگ توصیف کرد و اظهار داشت: ما باید مصداق آیه «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن الله» باشیم و با دلی مملو از ایمان به خدا در برابر دشمنان بایستیم زیرا ما اهل دین و صلح هستیم و به یاری قدس و فلسطین خواهیم پرداخت.

امام جمعه برج البراجنه بیروت حمایت از قدس را وظیفه ای دولتی و مردمی دانست و ادامه داد: این ما هستیم که باید تصمیم گرفته و عمل کنیم زیرا شورای امنیت و سازمان ملل به جهانیان می گویند هیچ ارزشی برای عدالت و ملت ها و مقدسات و عرف های بین الملل قائل نیستند و فقط قدرت را می دانند.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که ما باید هم حق مدار باشیم و هم در قدرت قرار داشته باشیم تا بتوانیم گرگ ها را شکست دهیم./980/ب902/د

نظر شما