شناسهٔ خبر: 23636478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادای احترام مقام های خارجی مقیم دهلی نو به جان باختگان کشتی سانچی

دهلی نو - ایرنا - مقام های خارجی مقیم دهلی نو پایتخت هند روز پنجشنبه با امضای دفتر یادبود، خاطره جان باختگان نفتکش سانچی را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شماری از مقامات و روسای نمایندگی های سیاسی مقیم دهلی نو با حضور در سفارت ایران در این شهر، یاد و خاطره کارکنان نفتکش ایرانی سانچی را گرامی داشتند.
کاردار اروگوئه و سفرای کشورهای کوبا، کرواسی، صربستان، کره جنوبی و فیجی به همراه سفرای چندین کشور دیگر از جمله امضا کنندگان این دفتر یادبود بودند.
روز چهارشنبه نیز دفتر یادبود قربانیان آتش سوزی در کشتی نفتی ایران در مومبای گشوده شد.
روسای نمایندگی ها و دیپلمات های کشورهای مختلف، مقام ها و شخصیت های محلی، علماء سنی و شیعه، مدیران دستگاه های دولتی، نمایندگان احزاب و نهادهای اقتصادی - اجتماعی، فرهنگی - هنری، نمایندگان شرکت‌ها، مقامات شرکت نفتکش ایران، تجار و صاحبان صنایع در هند، مدیران شعب بانک ها، انجمن ها، اندیشکده ها و دانشگاه ها با حضور در سرکنسولگری مراتب تسلیت خود را به احمد صادقی سرپرست سرکنسولگری ایران در مومبای ابلاغ کردند.
مقامات خارجی مقیم هند نیز با امضا دفتر یادبود 32 خدمه ایرانی کشتی نفتکش سانچی، با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرده و نسبت به مقام درگذشتگان ادای احترام کردند.
تعداد دیگری از مقامات برجسته هندی نیز در تماس تلفنی و نیز ارسال یادداشت رسمی و ایمیل های جداگانه به صادقی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده های ملوانان و دریانوردان سانچی اعلام کردند.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگ های به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقام ها و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.
شبد**آساق**1424**1379
وحیده دینداری** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما