شناسهٔ خبر: 23636395 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش و پرورش استان اصفهان 750 میلیارد تومان کسری بودجه دارد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان بابیان اینکه حدود 99 درصد بودجه فعلی آموزش و پرورش این استان هزینه حقوق کارکنان می شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان 750 میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: رویکرد اقتصادی باید در معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان حاکم شود و این اداره در این زمینه راهکار ارائه و در جلسات شورا مطرح کند تا راهکارهای مناسب برای حل مشکلات آموزش و پروش استان اتخاذ شود.
وی ادامه کرد: مدیریت استان کمک خواهد کرد تا مشکلات آموزش و پرورش اصفهان کاهش یابد.
استاندار اصفهان همچنین گفت: با توجه به شرایط و چشم انداز اقتصادی کشور، آموزش و پرورش نیز باید با همفکری افراد و مراکز تخصصی، نسبت به احصا و ارائه راهکارهایی برای برون سپاری خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش خصوصی، مطابق ضوابط اقدام کند.
استاندار اصفهان بابیان اینکه مدارس غیرانتفاعی باید رونق پیدا کنند، افزود: بخش خصوصی باید در این حوزه فعال تر شود.
مهرعلیزاده اضافه کرد: آموزش و پرورش تاکنون نسبت به اینکه بدنبال راهکارهای دیگر برای کسب درآمد باشد فکر نکرده و یا قوی وارد نشده و همواره به کمبود اعتبار و بودجه عادت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداران باید سریعتر نسبت به پرداخت عوارض پنج درصد سهم آموزش و پرورش اقدام کنند، تصریح کرد: مبلغ آن در صورت تحقق کامل، باز هم نسبت به کل کسری بودجه آموزش و پرورش استان عدد قابل توجهی نیست.
استاندار اصفهان با قدردانی از تلاش اداره نوسازی و آموزش و پرورش این استان در ساخت مدارس با نمای عالی و کلاس های خوب و مستحکم، گفت: با این تلاش ها، وجود حتی یک مدرسه کانکسی یا خشت و گلی در استان قابل پذیرش نیست حتی اگر تعداد این مدارس در استان کم و نسبت آنها به کل هم بسیار کم باشد.
وی تاکید کرد: مدارس کانکسی باید برچیده شود به طوری که در مهرماه سال آینده نباید هیچ مدرسه و کلاس کانکسی وجود داشته باشد و این کار باید از 22 بهمن امسال آغاز شود.
استاندار اصفهان اظهارکرد: این موضوع فقط مختص آموزش و پرورش نیست بلکه در سایر زمینه ها نیز باید اختلاف سطحی بین امکانات مناطق حاشیه نشین و محروم با مراکز شهرهای استان وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه در مناطق انبوه سازی شده، سرانه آموزشی رعایت نشده است، گفت: باید گزارش جامع و کاملی در این زمینه ارائه شود تا تصمیم های لازم گرفته شود.
حدود 860 هزار دانش آموز در پنج هزار و 300 فضای آموزشی و 32 هزار کلاس درس در 41 منطقه و شهرستان استان اصفهان زیر نظر 52 هزار معلم مشغول کسب علم هستند.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما