شناسهٔ خبر: 23635834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح جالب فروشگاهي در رام الله در راستای مقاومت

فروشگاهي در شهر رام الله فلسطین، ورود آمريکايي ها و انگليسي ها را منوط به عذرخواهيشان بخاطر بيانيه بالفور و تصميم ترامپ کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پايگاه اينترني العهد لبنان؛ در ورودي يکي از فروشگاه هاي تجاري ويژه فروش کفش در مرکز شهر رام الله در کرانه باختري اشغالي، پلاکاردي نصب شده است که در آن از مشتريان آمريکايي و انگليسي خواسته شده است پيش از ورودشان به فروشگاه، به دلیل مواضع مقامات کشورشان در حمايت از رژيم اشغالگر قدس، عذرخواهي کنند.
بر اساس اين پلاکارد که به دو زبان عربي و انگليسي نوشته شده است، در صدر اموري که بايد بخاطر آنها عذرخواهي شود، «بيانيه شوم بالفور» و تصميم خصمانه دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي قرار دارد.
عماد الحاج محمد صاحب اين فروشگاه در گفتگويي با پايگاه خبري العهد گفت: هدف از قرار دادن اين پلاکارد، آشنا کردن شهروندان آمريکايي و انگليسي به اقدامات دولتهايشان و ظلم و ستم و سختي هايي است که در طول دهها سال گذشته و تا به امروز براي ملت فلسطين به بار آورده اند.
اين تاجر پنجاه ساله، خشم خود در ازاي دشمني اخير واشنگتن به شهر مقدس قدس را به شيوه اي ويژه و جالب ابراز کرد و توانست از طريق آن نگاه توريستهاي خارجي را به خود جلب و آنها را با اوضاع وخيمي که فلسطينيان بخاطر سياستهاي غرب مي گذرانند، آشنا کند.
وي افزود: ما با اين اقدام مي خواهيم بخصوص آمريکايي ها و انگليسي ها به آنچه که در اطرافشان مي گذرد نگاهي دوباره داشته باشند، آن هم از اين طريق که از خودشان بپرسند چرا ما بر خلاف ديگر مشتريان بايد عذرخواهي کنيم؟
عماد الحاج محمد به اين مقوله که مي گويد «ملتها قادرند نظامها و حاکمان خود را تغيير دهند»، ايمان دارد و اين همان چيزي است که از توريستهاي آمريکايي و انگليسي مي خواهد.
صاحب اين فروشگاه به دنبال آن است که اين پلاکارد را، به عنوان نمونه اي از گونه هاي همبستگي با قدس، و نشان دادن خشم روز افزون ملت فلسطين در ازاي تصميمات ظالمانه غرب در حق فلسطينيان و فلسطين، در ديگر فروشگاه ها و مغازه هاي سرزمينهاي اشغالي نيز رواج دهد. اين پلاکارد از اهميت ويژه اي برخوردار است، زيرا فروشگاهي که اين پلاکارد روي آن نصب شده است، در منطقه اي قرار دارد که شاهد حضور توريستهاي زيادي است.
جالب اين جاست که اين اقدام، با استقبال چشمگير فلسطينيان روبرو شد و آن را حرکتي شجاعانه توصيف کردند و افزودند که اين اقدام، حاوي پيامهايي شديد اللحن در محکوم کردن سياستهاي ظالمانه اشغالگران و همچنين پوششي است که پايتختهاي کشورهاي استعمار گر و در راس آنها واشنگتن براي آن فراهم مي کنند.

نظر شما