شناسهٔ خبر: 23635794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمريکا صدور نوعي از رواديد را براي شهروندان هائيتي لغو کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، وزارت امنيت داخلي آمريکا، اسم هائيتي را از فهرست کشورهايي که شهروندان آنها مي توانستند براي کارهاي نيازمند مهارت کم به آمريکا درخواست رواديد بدهند، حذف کرد.
پايگاه اينترنتي آمريکايي «هيل» نوشت: وزارت امنيت داخلي آمريکا اعلام کرد:«سطوح بالاي کلاهبرداري و تقلب شهروندان هائيتي که از اين برنامه استفاده مي کردند و نيز اقامت بيشتر از مدت مجاز» موجب اتخاذ اين تصميم شده است.
وزارت امنيت داخلي آمريکا سال گذشته در گزارش سال مالي 2016 اعلام کرد حدود چهل درصد شهروندان هائيتي بيشتر از مدت رواديد خود اقامت کرده اند.
وزارت امنيت داخلي آمريکا اعلام کرد فقط تعداد محدودي از مردم هائيتي از رواديد نوع «اچ تو اي»H2A و «اچ تو بي» H-2B استفاده مي کنند. شهروندان هائيتي پس از آنکه زمين لرزه سال 2010 اين کشور را ويران کرد ، به فهرست کشورهايي افزوده شدند که شهروندان آنها مي توانستند درخواست صدور رواديد کنند.
سارا ويليامسون بنيانگذار شرکتي در ويرجينيا که در راس اين برنامه قرار داشته است گفت:« مفيد ترين رواديدي که براي مردم هائيتي وجود داشت، لغو شده است. با وجود اينکه افراد چندان زيادي نمي توانستند از اين رواديد استفاده کنند، وضع افرادي که از آن بهره مند مي شدند، تغيير زيادي مي کرد.»
دموکرات ها هفته گذشته ترامپ را به نژاد پرستي متهم کردند. ترامپ در نشستي با قانونگذاران آمريکايي ، هائيتي را «کثافت خانه» ناميده بود.
ترامپ در مصاحبه اي که خبرگزاري انگليسي رويترز روز چهارشنبه آن را منتشر کرد، از رابطه اش با هائيتي و مردم اين کشور دفاع کرد.

نظر شما