شناسهٔ خبر: 23635740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

1700مکان سرپوشیده ورزشی تنها سهم 63 هزار روستای کشور

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: افزون بر 63 هزار روستای کشور تنها از هزار و 700 مکان سرپوشیده ورزشی برای فعالیت علاقه مندان این حوزه بهره مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا غلامرضا پارسا روز پنجشنبه در سومین نشست شورای اداری ورزش سیستان و بلوچستان که با رویکرد توجه به ورزش روستاها و احیای بازیهای بومی و محلی برگزار شد اظهار داشت: از آنجایی که 26 درصد از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند این تعداد فضای ورزشی سرپوشیده مطلوب نیست.
وی ادامه داد: همچنین فضاهای روباز موجود در روستاهای کشور تنها برای مردان و در فصول خاصی قابل استفاده است.
وی با اشاره به اقدامات دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری برای تدوین و ثبت بازیهای بومی و محلی کشور بیان کرد: اطلس بازیهای بومی و محلی با معرفی ١٠ بازی بومی و محلی شاخص هر استان در حال تدوین است.
وی ادامه داد: تاکنون ٢٠ استان کشور مستند سازی این بازیها را انجام داده اند و امیدواریم بعد از چوگان با تلاش و رایزنی هایی لازم سایر بازیهای بومی و محلی شاخص کشور نیز به ثبت ملی برسند.
وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته برای رشد ورزش روستایی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 50 خانه ورزش روستایی در این استان تجهیز شده اند و یکی از چهار جشنواره بزرگ بومی و محلی کشور به این استان واگذار شده است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: روستاهای این استان سرشار از استعدادهای ورزشی است.
محمودرضا امیاری افزود: 40 درصد از پروژه های ورزشی سیستان و بلوچستان در روستاها ساخته شده است.
وی ادامه داد: همچنین در دهه فجر امسال ٩٠ درصد از پروژه های ورزشی استان در روستاها به بهره برداری می رسد.
به گفته رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع فرهنگی، تا کنون 130 بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
محمد امیر براهویی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما