شناسهٔ خبر: 23635729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پشت پرده انتقال سفارت ایالات متحده به قدس شریف؛

وظیفه ما در برابر توطئه جدید استکبار درباره قدس/ حل مشکلات جهان اسلام در گرو حل مسأله فلسطین است

قبله اول مسلمین اکنون به مسأله اول مسلمین تبدیل شده است. استکبار با طرح به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از یک سو به دنبال اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی است و از سوی دیگر قصد دارد کار فلسطین را یکسره کند و سند هویت این کشور را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخطب شکن  ترامپ که با تصمیم‌گیری های غیر قابل پیش بینی خود زیرکانه یا نابخردانه التهاب هایی را در جهان به وجود می آورد، چندی پیش دستور انتقال سفارت ایالات متحده به قدس اشغالی را صادر کرد تا یک تصمیم التهاب آفرین دیگر را در کارنامه یک ساله فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا به ثبت برساند.

در کنار این جنجال آفرینی ها، برخی دولت های خودفروخته عربی نیز (به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شرکت‌کنندگان کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس سازمان همکاری اسلامی) توطئه سکوت در پیش گرفته اند تا آرمان فلسطین به نابودی کشانده شود.

به همین بهانه این یادداشت در صدد است به برخی پرسش ها پاسخ دهد: هدف و منفعت جبهه استکبار از به وجود آوردن اوضاع و شرایطی این چنین در منطقه چیست؟ واکنش جبهه مقاومت در برابر این هجمه ها چه بوده است؟ وظیفه ما به عنوان مسلمان در برابر اوضاع و شرایط  وخیم جهان اسلام چیست؟

ایجاد اختلال در جبهه مقاومت

چند ماه پیش خبرهای مربوط به نابودی داعش در عراق و سوریه در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت، این گروه خود را داعیه دار اسلام راستین می دانست و به دنبال برقراری حکومت اسلامی چیزی شبیه حکومت بنی العباس و بنی الامیه بود. داعش از جوانان کشور های مسلمان برای جهاد با کفار دعوت می کرد و در اجرای نقشه ها و عملیات های خود از خشونت بالایی بهره می برد، چنانچه چهره ای سخیف را از اسلام به نمایش گذاشت.

اطلاعات حاکی از آن است که این گروه سازمانی متشکل از نیروهای تکفیری و بازمانگان بعثی بود که با حمایت آمریکا در عراق ایجاد شد و آموزش های لازم را در پایگاه هایی در اردن و ترکیه و تحت نظارت آمریکا دریافت کرد. هدف اصلی ایجاد چنین سازمانی توسط جبهه استکبار، مقابله با جبهه مقاومت (ایران، عراق، سوریه و لبنان )است. قرار بود داعش به عنوان سپری دفاعی برای اسرائیل وارد عمل شود. از سوی دیگر نیروی موجود در جوانان پرشور مسلمان به جای صرف شدن در راه مبارزه با صهیونیسم برای مسلمان کشی و ایجاد فتنه در جهان اسلام صرف شود.

سنگ محک فلسطینی

شاید بهترین چیزی که می تواند ماهیت جریان های تکفیری را به نمایش بگذارد جهت گیری های آنان در مقابل اسرائیل است، زیرا با وجود حمله وحشیانه این رژیم به مردم غزه در طول حیات این گروهک، این جریان های مدعی جهاد نه تنها موضعی نگرفتند بلکه آن را به خود نامربوط می‌دانستند. قبل از این نیز القاعده و دیگر سازمان های تروریستی حتی یک گلوله هم به سمت ارباب شان یعنی اسرائیل شلیک نکردند.

اسرائیل با تقویت داعش قصد داشت همه توان جبهه مقاومت را پراکنده کند. اما بر خلاف پیش بینی های جبهه استکبار و پس از به کار بستن تمامی این نقشه ها و برنامه ریزی ها، داعش فرو پاشید و نشانه های عجز و ناتوانی این رژیم در مقابله با رزمندگان مقاومت آشکار شد. از این رو این رژیم به دنبال ایجاد فتنه ای دیگر در منطقه برآمد و در این راه از حکمان خودفروخته سعودی کمک خواست.

عملکرد جبهه مقاومت

در سوی دیگر جبهه مقاومت با تکیه بر سنت های الهی و با بهره گیری از توان و ظرفیت های خویش، با تاکید بر گزینه مقاومت، تنها راه رهایی مسلمین از فتنه کنونی را وحدت بر سر مسأله فلسطین می داند.  مقاومت این وحدت را مایه رهایی مسلمانان از شر جبهه استکبار می داند. اینک رزمندگان مقاومت از عراق و سوریه تا لبنان و فلسطین در حال مبارزه با اسرائیل هستند و بر این نکته اصرار دارند که “کلید فلسطین” باعث گشایش و فرج برای مسلمانان است، کلیدی که مورد بی توجهی برخی حاکمان کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

وظیفه ما

قبله اول مسلمین اکنون به مسأله اول مسلمین تبدیل شده است. استکبار با طرح به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از یک سو به دنبال اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی است و از سوی دیگر قصد دارد کار فلسطین را یکسره کند و سند هویت این کشور را از بین ببرد.

در این روزها و شرایط حساس و بحرانی منطقه و در حالی که ما می دانیم که گشایش ما در حل مسئله فلسطین است، بر ماست که بر وظیفه اسلامی و انسانی  خود عمل کنیم. اکنون که این امکان برای ما فراهم نیست تا در میدان مبارزه حضور داشته باشیم باید از همه توان و ظرفیت  خود استفاده کنیم  و  در یادآوری  مسئله فلسطین بکوشیم.

محمد رسول نجاتی آرانی، کارشناس ارشد علوم سیاسی

انتهای پیام/

نظر شما