شناسهٔ خبر: 23635510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آیت الله هاشمی رفسنجانی به دنبال نهادینه کردن آزاد اندیشی دینی بود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن هاشمی عصر پنجشنبه در آئین بزرگداشتی که به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد ' بی سر تکیه '

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن هاشمی عصر پنجشنبه در آئین بزرگداشتی که به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد ' بی سر تکیه ' بابل برگزار شد ، افزود : کسانی که با آیت آلله هاشمی رفسنجانی کار کرده اند ، می دانند که او برای اجرائی کردن برنامه های خود بسیار مصمم بود.
وی ادامه داد : آیت الله هاشمی رفسنجانی به دنبال ایرانی آباد و آزاد بود و خودش در بخش آبادانی اقدامات ارزشمندی در ایران انجام داد.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنحانی گفت : برنامه اصلی مرحوم پدرم از سال 1378 تحقق آزادی در کشور بود و در همین راستا شورای عالی آزاد اندیشی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل داده بود تا برای این موضوع گام های مثبتی بردارد.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد : هر چند عمر آیت الله کفایت نکرد تا این برنامه مهم خود را در کشور اجرائی کند ، اما آثار ارزشمندی در همین راستا بر جای گذاشتند که با کمک اساتید چاپ خواهد شد و در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.
محسن هاشمی افزود : بعد از رحلت پدرم بسیاری از چهره های شاخص دانشگاهی او را چهره اثر گذار نظام ، عقلانیت نظام ، و اسلام شناس نو اندیش توصیف کردند.
وی ادامه داد : آیت الله در تمامی مراحل انقلاب از جمله چهره های اثر گذار و در هر مرحله ای برای کشور بسیار مفید بودند.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سال 1313 شمسی متولید شد و یکشنبه 19 دی 1395 در سن 82 سالگی به دیار باقی شتافت .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

نظر شما