شناسهٔ خبر: 23635485 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایت پدر شهید خدمت‌ از آخرین دیدارش‌ با پسر‌ش + فیلم

R7877/P1377/S6,71/CT7

پدر شهید" علیرضا نجفی‌فر" با اشاره به علاقه فراوان ‌پسرش به مادرش گفت: علیرضا و مادرش علاقه بسیاری به یکدیگر داشتند زیرا او تنها پسر خانواده و آخرین فرزند ما بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، سانحه انفجار و غرق شدن کشتی نفتکش سانچی در آب‌های کشور چین واقعه‌ای است که این روزها تمام ملت ایران را داغدار کرده و ما بر آن شدیم تا با خانواده "شهید علیرضا نجفی‌فر" که از کارکنان این کشتی بود دیداری داشته باشیم.

پدر این شهید عرصه اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ضمن تشریح خصوصیات اخلاقی "شهید علیرضا نجفی‌فر" اظهار داشت: علیرضا پسری بود که تمام دوستانش و نزدیکانش او را دوست داشتند و الان از عمق وجود ناراحتند.

حمید نجفی‌فر ابراز داشت: علیرضا بعد از پایان دوره تحصیلش در مغازه‌ای مشغول به کار شد و مغازه‌داری می‌کرد اما به دلیل علاقه‌اش به دریانوردی و کشتیرانی و بعد از گذراندن دوره‌های متفاوت موفق به فعالیت در این عرصه شد‌.

پدر شهید "علیرضا نجفی‌فر" تصریح کرد: علیرضا سه ماه روی دریا بود و سه ماه استراحت داشت اما در طول سه ماه مدت استراحتش با وجود اینکه نیازی به پول نداشت اما در مغازه یکی از دوستانش کار می‌کرد زیرا از بیکاری بیزار بود.

وی با بیان اینکه "شهید نجفی‌فر" همواره علاقه‌مند بود تا خودش زندگی‌اش را تامین کند خاطرنشان کرد: علیرضا علاقه بسیاری به ورزش داشت و همراه با دوستانش در بندرانزلی در رشته‌های والیبال و بدنسازی مشغول فعالیت بود.

پدر این شهید عرصه خدمت با اشاره به علاقه فراوان "شهید نجفی‌فر" به مادرش عنوان داشت: علیرضا و مادرش علاقه بسیاری به یکدیگر داشتند زیرا او تنها پسر خانواده و آخرین فرزند ما بود.

وی با بیان اینکه آخرین دیدار او با فررندش در ساعت 7 صبح 23 مهرماه بود خاطرنشان کرد: ساعت 11 همان روز همراه با دوستش "شهید علی حیدریه‌کهن" عازم بندرعباس و عسلویه شدند و روز حرکت نفتکش هم ساعت 7 صبح تماس گرفت و اعلام کرد که تا 54 روز نمی‌تواند با ما ارتباط برقرار کند.

پدر شهید "علیرضا نجفی‌فر" ضمن تشریح چگونگی اطلاعشان از حادثه انفجار کشتی نفتکش "سانچی" عنوان داشت: صبح روز یکشنبه از طریق شبکه خبر مطلع شدیم که یک کشتی نفتکش منفجر شده اما مطمئن نبودیم که همان کشتی است که علیرضا با آن سفر کرده است.

وی افزود: بعد از شنیدن این خبر بدون آنکه مادرش مطلع شود به دخترم گفتم که از طریق همسر شهید "امید ضیایی" که در همین نفتکش بود اطلاعی کسب کند و در آن زمان متوجه شدیم که علیرضا در همین کشتی بوده است.

پدر این شهید خدمت خاطرنشان کرد: به‌دلیل بیمار بودن مادر شهید تا 8 روز وقوع حادثه را به وی اطلاع ندادیم اما بعد از 8 روز و زمانی که عکس علیرضا در حال انتشار در فضای مجازی بود به مادرش خبر دادیم.

پدر شهید "علیرضا نجفی‌فر" ضمن تقدیر از همدردی مردم ایران و بندرانزلی اظهار داشت: این روزها تمام مردم حتی کسانی که علیرضا را قبلاً نمی‌شناختند با ما ابراز همدردی کردند و ما واقعاً از آنان سپاسگزاریم.

به گزارش تسنیم ، شهید "علیرضا نجفی‌فر" متولد 16 آذر سال 1370 بود که در حادثه تصادف کشتی نفتکش "سانچی" با کشتی " کریستال" در دریای چین به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

نظر شما