شناسهٔ خبر: 23635474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ترامپ تغییر دیدگاهش را در باره دیوار مرزی مکزیک رد کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت که تغییر و تحولی در دیدگاهش درباره ساخت دیوار در امتداد مرز این کشور با مکزیک ایجاد نشده است و هزینه ساخت این دیوار را مکزیکی ها باید بپردازند. ترامپ تغییر دیدگاهش را در باره دیوار مرزی مکزیک رد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز؛ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در صفحه کاربری اش در توئیتر نوشت: هزینه ساخت این دیوار را به طور مستقیم یا غیرمستقیم و در یک دوره بازپرداخت طولانی تر، مکزیکی خواهند پرداخت که مازاد تجاری احمقانه 71 میلیارد دلاری با ایالات متحده دارند. دیواری که هزینه ساخت آن 20 میلیارد دلار است، در مقایسه با سودی که مکزیک از آمریکا دریافت می کند، رقم ناچیزی است. نفتا (پیمان تجارت آزاد منطقه آمریکایی شمالی) چرند است.
اظهارات ترامپ در حالی منتشر شد که «جان کلی»» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید عصر چهارشنبه گفته است: برخی از دیدگاه های ترامپ درباره مهاجرت و ساخت دیوار، بعد از کسب اطلاعات بیشتری توسط وی درباره این مسائل، «قطعا تغییر کرده است».
ترامپ روز سه شنبه نیز در بحبوحه تنش در واشنگن در خصوص سیاست های مهاجرتی که می تواند به تعطیلی دولت منجر شود، از مطالباتش درباره امنیت و احداث دیوار مرزی (با مکزیک)، دفاع کرد.
وی در صفحه توئیترش نوشت: ما باید از امنیت در مرز بسیار خطرناک جنوبی مان برخوردار باشیم و باید دیواری بزرگ برای کمک به محافظت از خود و توقف جریان عظیم سرازیر شدن مواد مخدر به داخل این کشور، احداث کنیم. 
این در حالیست که فعالیت های دولت آمریکا به دلیل اختلاف کنگره این کشور در باره سرنوشت طرحی موسوم به «داکا»، با خطر تعطیلی مواجه است. طرح داکا که در سال 2012 از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین ترامپ به اجرا درآمد، از اخراج صدها هزار مهاجری جلوگیری می کند که والدینشان آنها را در زمان کودکی به طور غیرقانونی وارد آمریکا کرده اند.

نظر شما