شناسهٔ خبر: 23635395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رئیس دادگستری مه ولات از کاهش آمار طلاق در مه ولات خبر داد

علی اکبر تقی نژاد پنجشنبه در جلسه مجمع عالی بسیج اظهار کرد: با بررسی به عمل آمده دلایل طلاق در این شهرستان ازدواج زود هنگام، فضای مجازی، خیانت یکی اززوجین،

صاحب‌خبر - علی اکبر تقی نژاد پنجشنبه در جلسه مجمع عالی بسیج اظهار کرد: با بررسی به عمل آمده دلایل طلاق در این شهرستان ازدواج زود هنگام، فضای مجازی، خیانت یکی اززوجین، اعتیاد، فقدان باورهای دینی، اختلاف سطح تحصیلات و سن، فقر و فقدان آموزش های زن وشوهر عنوان شده است.
وی بااشاره دلایل متفاوت طلاق در هر جامعه و شهری گفت: با بررسی های به عمل آمده در شهرستان مه ولات 12 مورد علل طلاق شناسایی شد که یکی از علل ازدواج زودهنگام است لذا افرادی که در اوایل نوجوانی و زیر 15 سال ازدواج می کنند بیش از دیگران در معرض طلاق هستند.
رئیس دادگستری شهرستان مه ولات در خراسان شمالی فقدان باورهای مذهبی ؛استفاده نامناسب از فضای مجازی و خیانت یکی از زوجین را از دیگر علل عوامل طلاق در شهرستان مه ولات عنوان و تصریح کرد: خیانت یکی از زوجین به خاطر انتقام و دیگری به علت بدبینی و بی توجهی زن و مرد به یکدیگر نیز از علل وقوع طلاق گزارش شده است.
تقی نژاد تفاوت سنی زیاد را از دیگر علل طلاق عنوان کرد و گفت: از نظر ما بهترین اختلاف سنی 3 تا 7 سال بهترین تفاوت سنی است ولی گاهی در ازدواج ها تفاوت سنی چند برابر حد نرمال است.
وی اعتیاد را از دیگر علل طلاق معرفی و اظهار کرد: اعتیاد وقتی با بیکاری و اخلاق رذیله همراه می شود منجر به طلاق می شود.
رئیس دادگستری مه ولات بیماری های روحی و روانی و اختلاف سطح تحصیلات طرفین را از دیگرعوامل جدایی زن و شوهر عنوان کرد و افزود: درهنگام ازدواج که هرچه سطح تحصیلات طرفین بیشتر یا مساوی باشد اینکه رابطه قطع یا منجر به طلاق شود کمتر است اما آنچه در سطح شهرستان به عنوان آسیب از آن نام برده می‌شود تحصیلات یکی از زوجین بعد از ازدواج است، لذا گاهی مشاهده می‌شود طرفین در هنگام ازدواج تحصیلات مساوی دارند در مواردی که غالبا زوجه بعد از ازدواج تحصیلات عالیه ادامه می‌دهد بعد از فارغ التحصیلی منجر به طلاق می شود.
رئیس دادگستری شهرستان مه ولات فقدان آموزش های لازم زن و شوهر پیش و بعد از ازدواج را از دیگر علل طلاق عنوان اظهار کرد: شخصی می‌خواهد گواهینامه بگیرد آموزش رانندگی اجباری است ولی در خصوص ازدواج آموزش های لازم یا نیست واگر باشد سوری است.
و فقررا ازدیگر علل بوجود آمده با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) کاد الفقر أن یکون کفرا برشمرد و گفت: ازدواج دو خواهر و دو برادر به هیچ عنوان توصیه نم یشود چراکه چنانچه یکی از زوجه در ادامه زندگی با مشکل برخورد کنند در زندگی زوجین دیگر که خواهر و برادر هستند تاثیرگذار است و چنانچه یکی از خانواده‌ها منجر به طلاق بشود خانواده دیگر تحت تاثیر آن قرار دارد.
جانشین سپاه مه ولات که دیگر سخنران این مراسم بود گفت:مجمع عالی بسیج باهدف استفاده از توان همه نخبگان شهرستان در حل و رفع مشکلاتی که وجود دارد در سال دوبار در 6ماه اول و6ماه دوم سال برگزار می شود و هشت کارگروه دارد که مسائل و مشکلات شهرستان را بررسی می کنند.
سرهنگ محمد یوسفی گفت: این کارگروه ها شامل اقتصادی؛ اجتماعی؛ سیاسی؛ فرهنگی؛ بهداشت ؛ زن وخانواده که با هدف ارتباط خوب و تحکیم خانواده برگزار می شود.
وی گفت: کارگروه ها که از نخبگان شهرستان هستند مسائل و مشکلاتی که شهرستان درگیر آن هستند بحث و بررسی و با اداراتی که در این زمینه نقش داشته ارتباط گرفته و پیشنهادهای خود رابرای حل موضوع ارائه می دهند.
وی بااشاره به اقتصاد مقاومتی ونقش آن در جلوگیری از نفوذ اجانب گفت: نفوذ در همه ستون اعم از علمی واقتصادی انجام می گیرد که دلیلش پایین آمدن سطح ایمان ومعنویت و خود اتکا نبودن است که راهکار آن تقویت ایمان وخود اتکایی اقتصادی است.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام

نظر شما