شناسهٔ خبر: 23635333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست وزیر ترکیه: اجازه ایجاد تشکیلات تروریستی در امتداد مرزهای خود را نخواهیم داد

آنکارا- ایرنا- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: هرگز اجازه ایجاد تشکیلات تروریستی در شمال سوریه و در امتداد مرزهای جنوبی خود را نخواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یلدریم روز پنجشنبه در دیدار با فرماندهان پلیس در آنکارا، مواضع آمریکا در قبال استقرار حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در شمال سوریه را متناقض خواند و افزود: اقدامات آمریکا در سوریه متاسفانه در شان این هم پیمان ما در ناتو نیست.
وی تاکید کرد: آمریکا باید به وضعیت نامشخص در منطقه پایان دهد و سیاست خود را در جهت صلح و اصلاح رفتار خود با ترکیه تغییر دهد.
وی همچنین اظهارات مقامات آمریکا درباره تشکیل یک نیروی مرزی سوریه با استفاده از اعضای گروه های تروریستی حاضر در شمال سوریه را متناقض عنوان کرد و ادامه داد: دولت ایالات متحده آمریکا طی سه روز اخیر مواضع متناقضی داشته و این امر مصداق سردرگمی است.
وی موضع ترکیه در این زمینه را روشن و قاطع ذکر کرد و گفت: هرگز اجازه تشکیل یک ارتش تروریستی در کنار مرزهای ترکیه را نخواهیم داد و در همین راستا، تمام تدابیر لازم را در چارچوب قوانین بین المللی جهت امنیت مالی و جانی شهروندان ترکیه اتخاذ خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: ما مبارزه خود با گروه های تروریستی را نه به صورت مداوم و شبانه روزی ادامه خواهیم داد و اقدامات پیشگیرانه در قبال تهدیدها و حملات تروریستی را تقویت خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است شمال سوریه از جمله منطقه عفرین به پرورشگاه عناصر گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک، پ.ی.د و داعش تبدیل شده است که تحت رهبری آمریکا تهدیدی علیه ترکیه محسوب می شوند.
دولت ترکیه بارها اعتراض خود را به حمایت مالی ـ تسلیحاتی آمریکا از معارضان کُرد سوریه اعلام و در چند روز گذشته حملات توپخانه ای خود را علیه مواضع ی.پ.گ و پ.ک.ک در عفرین آغاز کرده است.
مقامات دولت ترکیه از روزهای گذشته با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با گروه های تروریستی و معارضان کُرد سوری به طور مستمر نسبت به احتمال آغاز عملیات نظامی در اطراف عفرین و منبچ هشدار می دهند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما