شناسهٔ خبر: 23635113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

گزارش مبسوط «خبرنامه دانشجویان ایران» از اجرای پایلوت سند 2030 در اراک؛

سپردن آموزش‌های جنسی آموزش و پرورش به بهائیان/ بهت والدین از تغییرات رفتار جنسی فرزندانشان +سند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  یکی از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی که پیش از انتخابات گریبان دولت را گرفته بود، امضای سند 2030 از سوی مسئولین وزارت امور خارجه، علوم و آموزش و پرورش بود.

ابعاد ماجرای سند 2030 که بدون شک با هماهنگ شخص رئیس‌جمهور و کابینه‌ی دولت یازدهم امضا شده بود، بارها از سوی رسانه‌‎ها، کارشناسان و همچنین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع مورد بررسی و روشنگری قرار گرفته است و امروز دیگر برای پرسش درباره علت عدم طی روال قانونی این موضوع از دولت بسیار دیر است. چه بسا اینکه عدم هماهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی، سکوت شورا در قبال امضای سند در یونسکو و همچنین انتقادناپذیری دولت در این زمینه، پیش از سوی مسئولین، دست‌اندرکاران، تشکل‌های دانشجویی و حتی شخص مقام معظم رهبری صریحا مورد انتقاد قرار گرفت.

بعد از گذشت قریب به یکسال از این جنجال و در حالی که مسئولین دولتی صریحا اعلام کردند که این سند را اجرا نخواهند کرد و طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین سایر اسناد بالادستی کشور که سالیان درازی برای تنظیم آنها تلاش‌هایی صورت گرفته است پیش خواهند رفت اما خبرهای ناخوشایندی از چند استان کشور به گوش می‌رسد.

برای نمونه با توجه به اقدامات و روندی که از آغاز سال تحصیلی جاری از مدارس و مراکز آموزشی استان مرکزی به ویژه شهر اراک در حال اجراست، به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم، مفاد سند 2030 را به صورت کاملا مسکوت در این منطقه به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته است.

این موضوع تا حدی در سکوت خبری و رسانه‌ای به اجرا درآمده است که تاکنون و در حالی که ترم تحصیلی از سال را پشت سر گذاشتیم، آسیب‌های اجرای طرح پایلوت سند 2030، قبل از هر چیز صدای والدین و خانواده‌های اراکی را درآورده است.

خانواده‌هایی که احتمالا نمی‌دانند مسئولین آموزش و پرورش استان مرکزی طبق دستور دولت و بدون هماهنگی با نهادهای بالادستی ذیربط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش‌های جنسی به دانش‌آموزان را در قالب‌های مختلفی، بدون رعایت اصول اولیه‌ی شرع و عرف آغاز کرده‌اند.

اعتراض‌ها از آنجایی آغاز شد که والدین، اصطلاحات خاص جنسی را از زبان فرزندانشان می‌شنیدند و تغییراتی در رفتار و گفتار آنها مشاهده کردند؛ این در حالیست که حداقل انتظار از یک نهاد آموزشی و تربیتی این است که برای اجرای چنین طرح حساس و مهمی، علاوه بر کسب مجوزهای مربوطه از نهادهای بالادستی ذیربط، آمادگی و اطلاعرسانی برای چینش پیش‌زمینه ذهنی خانواده‌های دانش‌اموزان را فراهم کند.

در حال حاضر می‌شود گفت که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در استان مرکزی و شهر اراک، به مثابه موش آزمایشگاهی مورد اجرای پایلوت سند 2030 قرار گرفتند؛ سندی که نه تنها تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی را نگرفته و پروسه‌های قانونی مجلس شورای اسلامی و سایر تائیدات رسمی را طی نکرده بلکه از همان ابتدا مورد انتقاد شخصیت‌های برجسته‌ی علمی، فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و حتی شخص رهبری قرار گرفته است.

از طرفی حتی اگر مسائل مذکور را در نظر نگیریم، نکته‌ی قابل تامل دیگر در این ماموریت عجیب آموزش و پرورش اراک، سپردن اجرای آن به سازمانی تحت عنوان «سیکا» که محل تجمع دراویش گنابادی و فرق ضاله‌ی بهائیت با نوع تفکرات منحط و شناخته‌شده‌ی آنهاست؛ اعضای اصلی سیکا از لیدرهای اصلی این جریان مذکور هستند که در ادامه بیشتر به واکاوی این موضوع می‌پردازیم.

بررسی‌های دقیق‌تر این موضوع، ابعاد جدیدی از عملکرد تامل‌برانگیز دولت و وزارت آموزش و پرورش را در تعلیمات جنسی این روزهای مدارس و مراکز آموزشی اراک پدیدار می‌کند.

از اول به آنها شک داشتیم!
در همین خصوص یکی از دانش‌آموزانی که در کلاس‌های مجموعه‌ی سیکا شرکت می‌کرد و به تازگی از این موسسه جدا شده، می‌گوید: از اول به آنها شک داشتیم؛ شانس آوردیم از سیکا جدا شدیم.

تا این اواخر، برنامه‌هایشان مختلط بود و سعی می‌کردند راحتیِ روابط داخلی خود را به ما نیز منتقل کنند؛ پسر و دختر راحت با یکدیگر دست بدهند و خوش‌و‌بشی کنند و ...

وقتی وارد سیکا می‌شدیم انگار وارد لس‌آنجلس شده‌ایم! از بس وضعِ پوششی و روابط دختران و پسران سیکایی بخصوص مسئولان و مربیانش، برایمان غیرعادی بود.

امیرحسین می‌گفت: سیکایی‌ها زمینه را فراهم کرده‌اند؛ من هم دوست دارم بروم سکس بازی!

معلمانِ خانم سیکا مقابل ما پسران، روسری خود را کاملاً بر می‌داشتند. اصلاً به طور هدفمند برای دخترها معلم مرد می‌گذاشتند و برای پسرها، معلم زن

یکی از مشخصات دوستانِ ما در سیکا این بود که در سیکا با دختری آشنا می‌شدند و بدون دوست دختر نمی‌ماندند. حتی موردِ ازدواج در 17، 18 سالگی را هم به واسطه همین دوستی‌ها در سیکا داریم.

دائماً برای ما در فوتبال مشکل ایجاد می‌کنند.

دائماً از بچه‌های منطقه فوتبال خبر می‌رسد که سیکا خیلی خوب پول خرج می‌کند و سالن می‌گیرد و هدیه می‌خرد و بدون هیچ محدودیتی، در مدارس و خانواده‌ها نفوذ می‌کند.

بچه‌هایی را که به واسطه سیکا از دست داده‌ایم، پس از مدتی ظاهر و رفتارشان و کمی بعدتر، فکر و ذهن شان تغییر می‌کند. دیگر رابطه‌ای با مسجد و هیئت ندارند و ما را دروغگو می‌پندارند ... دیگر، دوست دختر دارند و رایگان هم به باشگاه و اردو می‌روند!

عملکرد سازمان‌یافته‌ی نهادهای دولتی در راستای اجرای سند 2030 در اراک
یکی از کانال‌های خبری استان مرکزی تحت عنوان «من او» در این خصوص مدعی شد: پس از حساس‌شدن، تحقیق بیشتری می‌کنیم؛ قصه، خیلی جدی می‌شود! تحقیقات ما از نفوذِ مشکوک سیکا در ساختارهای دولتی و حاکمیتی و ارتباطِ غیرطبیعی با آنها حکایت می‌کند. هم‌‌زمانی و انباشت اتفاقات نیز – که همه را در کانال من او منتشرکرده‌ایم- بر این شک و حساسیت می‌افزاید.

اولین روز آذرماه 95، ستاد فامسا استان (ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی) با حضورِ نهادهای دولتی با محوریت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تشکیل می‌شود و تنها مجموعه مردمی حاضر در جلسه، سیکا است!

کانال تلگرامی مذکور همچنین در بخش دیگری ادعا می‌کند: با بررسی‌های بیشتر، به طور مستند و آشکار متوجه می‌شویم:

ساغر رفاهی، یک بهایی، مبلغ بهائیت و شخصی که عکس‌های ضداخلاقی او به راحتی در دسترس است، از پای‌ثابت‌های سیکا و مدرّس آنجاست!

سیکا به شدت از کسانی همچون اکبر یزدی (عمواکبر)، از فعالان سیاسی اجتماعی با گرایشات مشخص و مسئول جمعیتِ دفاع از کودکان کار و خیابان که دفترش در تهران پُلمپ و تعطیل شد، متأثر است. افشین حیرتیان، که بهائی و فعال فتنه 88 بود نیز از اعضای اصلی و فعال همین جمعیت است. چنین افرادی به راحتی و به واسطه سیکا در اراک و دفترِ سیکا در منطقه فوتبال حاضر می‌شوند و راجع به مسائل‌شان گفتگو و تصمیم‌گیری می‌کنند.

ناتالی نسوادرانی، دخترِ فاسد، فاسق و ایرانی-امریکایی که عضو طرحِ جاسوسی فولبرایت است، باز هم به واسطه و میزبانی سیکا در اراک و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان حضور می‌یابد و در هم‌نظریِ بود و نبود شبکه یاری مشارکت می‌نماید.

در ادامه تصاویر و اسنادی از فعالیت بهائیان و دراویش گنابادی در قالب سازمان سیکا و همچنین روند آموزش‌های جنسی در اراک را مشاهده می‌کنید:

نام اراک در بین اسامی مجریان سند 2030 در سراسر جهان در پورتال یونسکو به چشم می‌خورد

************************
********

برگزاری کلاس آموزشی با عنوان ایدز به مناسبت هفته ایدز در مدرسه متانت به همت مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت کرهرود
اراک،استان مرکزی، ۱۳آذرماه

************************
********

برگزاری جلسه آموزشی بیماری ایدز به همت مراقب سلامت پایگاه سلامت توحید در دبیرستان صدیقه کبری (س) به مناسبت روز جهانی ایدز
اراک،استان مرکزی، ۱۲آذرماه

************************
********

آموزش پیشگیری از بیماری ایدز در مدرسه قمربنی هاشم(ع) توسط مراقب سلامت پایگاه سلامت پیله رودی
اراک،استان مرکزی، ۱۱آذرماه

************************
********

جلسه آموزشی ایدز و راههای پیشگیری آن به دانش آموزان پایه نهم مدرسه قدس  توسط مراقب سلامت پایگاه سلامت  حافظیه
اراک،استان مرکزی، ۷آبان ماه

************************
********

تشکیل کمپین ایدز در مدرسه شهید خالد اسلامبولی با هدف آموزش شناخت این بیماری٬ راههای سرایت و طرق پیشگیری با تلاش پرسنل پایگاه سلامت مسکن اراک

************************
********

برگزاری کلاس آموزش خودمراقبتی با اواویت آشنایی با بیماری ایدز و راههای پیشگیری جهت سفیران سلامت دانش آموزی مقطع دوم دبیرستان امام باقر (ع)  توسط مراقبین سلامت پایگاه ۱۴معصوم(ع)

************************
********

جلسه آموزش راههای پیشگیری از ایدز جهت دانش آموزان دوره متوسطه دوم شاهد عباس نجفی توسط پزشک مرکز امام حسین(ع) ومراقب سلامت پایگاه دارلشفا

************************
********

بشنوید:: آموزش‌های جنسی و اجرای سند 2030 تحتِ پوشش طرحِ پیشگیری از ایدز در مدارس اراک و استان

************************
********

فعالیت سازمان «سیکا» در مدرسه ابتدایی دخترانه امید فردا

************************
********

حامد اکبری، مسئول سیکا: "امروز در کنار بچه‌های خوب مدرسه فرزانگان بودیم
تئاتر بسیار بسیار زیبا و قوی رو اجرا کردند ..."

************************
********

همراهی محمد نوری‌زاد با دراویش گنابادی در حمایت از محمد شریفی و کسری نوری

************************
********

حامد اکبری، مسئولِ سیکا در کنارِ محمد شریفی

************************
********

دستگیری مرتبطین با «سیکا» در اغتشاشات اخیر و حمایت آمدنیوز از انها

************************
********

حضور اعضای اصلی فرقه‌ی ضاله‌ی دراویش گنابادی و بهائیان به عنوان سخنرانان مراسمات «سیکا»

************************
********

صفحه توییترِ محمد شریفی، پیرو فرقه انحرافی و ضدانقلاب دراویش گنابادی

************************
********

نمونه‌ای از پُست‌های صفحه اینستاگرام محمد شریفی، پیرو و مبلّغ فرقه انحرافی و ضدانقلاب دراویش گنابادی

************************
********

فعالیت محمد شریفی در حوزه کودکان و انتشار نظراتِ انحرافیِ

************************
********

سه نفر از اعضای اصلی سیکا در یک عکس
محمد شریفی - کسری نوری - سام بوربور

************************
********

کسری نوری، از مدیران پایگاه خبری فرقه دراویش گنابادی

************************
********

شیرینی پس از زندان کسری نوری

************************
********

محرومیت از تحصیل محمد شریفی به علت فعالیت در فرقه دراویش گنابادی

************************
********

مصاحبه کسری نوری با رادیو فردا

************************
********

تدریس تربیت جنسی! و مبارزه با خشونت خانگی! توسط مدرس بهایی و مبلّغ بهائیت، در سیکا

************************
********

 انتشار کتاب «لک لکی در کار نیست» توسط مسئول سیکا

************************
********

محتواهایی که از سوی مدرّسِ سکس تراپیستِ کارگاهِ تربیت مربّی جنسی که توسط اداره کل آموزش و پرورش و به طورِ رسمی برگزار شد

حالا دیگر با قاطعیت می‌توان گفت که پیشروی شبکه نفوذ در استان مرکزی در میان سکوت عجیب مسئولین و متولیان آموزشی استان، امری جدی است که عملکرد مسئولین این استان نیز خواسته یا ناخواسته در راستای راهبرد این شبکه بوده است و مشخصا اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و اداره کل فرهنگی اجتماعی این استان مسئول مستقیم فعالیت گسترده دراویش و بهائیان در مدارس و ترویج سند 2030 هستند.

نظر شما