شناسهٔ خبر: 23634937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان گیلان ۵۰۰ ساختمان مدرسه استفاده نشده دارد

R7877/P1377/S6,71/CT11

استاندار گیلان گفت: استان گیلان دارای ۵۰۰ ساختمان مدرسه استفاده نشده است که باید در اختیار فعالیت‌های درآمدزا قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، مصطفی سالاری عصر امروز در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در دهکده ساحلی انزلی اظهار داشت: مسئله تحصیل فرزندان فقط در خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود زیرا آنان بهترین اوقات خود را در اختیار معلم هستند تا به آن‌ها فرهنگ، دانش و مهارت‌های زندگی را بیاموزد.

استاندار گیلان تفاوت جوامع موفق با سایر جوامع را در مسئله آموزش دانست و خاطرنشان کرد: ثروت‌های یک کشور تنها ذخایر و معادن آن نیست بلکه نیروی انسانی یک کشور است که سبب رسیدن آن به توسعه پایدار می‌شود.

سالاری با بیان اینکه پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش نیازمند مشارکت جدی است عنوان داشت: تمام مسئولان باید حمایت از حوزه تعلیم و تربیت و پشتیبانی از آموزش و پروش را وظیفه خود بدانند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مدیران باید مسئله آموزش و پرورش را نخستین دغدغه شغلی خود محسوب کنند خاطرنشان کرد: اگر تمام مدیران این مسئله را رعایت کرده و در جایگاه نخست اولویت‌هایشان قرار داهند آینده درخشانی در حوزه آموزش و پرورش داریم.

استاندار گیلان آسفالت کردن راه‌ها و ایجاد شبکه‌های برق و گاز را وظیفه مسئولان ذی‌ربط دانست ابراز داشت: این اقدامات وظیفه و لازم الاجرا است اما رسیدگی به وضعیت آموزشی فرزندانمان امری مهم‌تر است.

سالاری با تاکید بر اینکه بخشداران و فرمانداران باید رسیدگی به وضعیت دانش آموزان را وظیفه خود بدانند گفت: سرکشی به مدارس و تشویق دانش‌آموزان سبب می‌شود تا اثرات مثبتی در دانش‌آموزان ایجاد شده و منزلت درس خواندن برای آن‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه باید آزادی عمل بیشتری به مسئولان مدارس داد خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد شیوه مدیریت بخشنامه‌ای جواب نمی‌دهد و باید برای رسیدن به هدف اصلی یعنی توسعه، اختیار بیشتری به مدارس داد.

استاندار گیلان با انتقاد از کاهش فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: باید مهارت آموزی دانش آموزان را در حوزه‌های ورزشی و اجتماعی افزایش داد تا با فعالیت‌های اجتماعی آشنا شوند.

سالاری خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: باید فضا را برای کمک‌رسانی سایر افراد به آموزش و پرورش باز گذاشت و حضور ائمه جمعه و فرمانداران در مدارس را به‌معنای دخالت تلقی نکرد.

وی با بیان اینکه اولیاء دانش آموزان گیلانی بسیار بیشتر از درآمدشان حاضر هستند برای تحصیل فرزندانشان هزینه کنند ابراز داشت: در تلاش هستیم تا حد امکان تسهیلات مورد نیاز مدارس غیرانتفاعی را به‌ویژه از محل صندوق امید در اختیارشان قرار دهیم.

استاندار گیلان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان می‌خواهم تلاش کنند تا بهترین افراد را برای معلمی به آموزش و پرورش معرفی کنند و اینگونه نباشد که افراد بیکار را تنها برای رفع بیکاری وارد آموزش و پرورش کنند زیرا قرار است فرزندانمان و آینده‌شان را در اختیار آن‌ها بگذاریم.

سالاری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت اراضی مورد نیاز آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در استان گیلان 500 ساختمان مدرسه داریم که استفاده نمی‌شود و باید آن‌ها را در فعالیت‌های درآمدزا قرار دهیم‌‌.

استاندار گیلان با تاکید بر عدم فروش‌ مکان‌های آموزشی مازاد خاطرنشان کرد: این ساختمان‌ها در 10 سال آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر آن‌ها را بفروشیم باید مجدداً با چند برابر قیمت خریداری کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما