شناسهٔ خبر: 23634860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کریمی: مقابل پرسپولیس فشار شب اول قبر را دیدیم/ آن فیلمبردار به دنبال شکار سوسمار بود!

R35347/P1015145/S3,27/CT11

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: ایمان دارم که خداوند متعال ما را بخشیده و دیگر آزمایش نخواهد کرد، چون ما امروز فشار شب اول قبر را دیدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فیروز کریمی پس از تساوی این تیم مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: بازی بسیار سنگینی بود. انصافاً به لحاظ فنی و فوتبالی هم کاملاً یک فوتبال تاکتیکی بود. در بازی امروز یک تیم در حمله تمام عیار بود و یک تیم هم دفاع تمام عیاری را به نمایش گذاشت. ما به دلیل فشار پرسپولیس عقب‌نشینی کردیم، اما با این وجود توانستیم طرح‌های تاکتیکی‌مان را به خوبی اجرا کنیم. به جز چند مشت دروازه‌بان ما و ضرباتی که دفاع‌مان زد، پرسپولیس موقعیت دیگری نداشت و اولین شوت آنها به سمت دروازه ما، تبدیل به گل شد.

پرسپولیس اگر 2 هفته دیگر هم حمله می‌کرد نمی‌توانست به ما گل بزند
سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد با اشاره به فشاری که پرسپولیس روی دروازه تیمش آورده بود تأکید کرد که برای کار دفاعی به میدان نیامده بودند و گفت: فکر نکنید ما برای کار دفاعی به زمین آمده بودیم، بلکه فشار پرسپولیس باعث شد ما به دفاع برویم و از دقیقه 60 به بعد پرسپولیس ما را به عقب برد. با این حال ما حتی تحت فشار هم طرح داشتیم و برای همین توانستیم خوب دفاع کنیم و کار تاکتیکی‌مان را انجام بدهیم. گلی هم که خوردیم نامتعارف بود، به این دلیل که پرسپولیس اگر دو هفته دیگر هم حمله می‌کرد نمی‌توانست به ما گل بزند. حالا می‌گویم چرا این گل نامتعارف بود.

حق پرسپولیس واقعاً باخت نبود
کریمی با تأکید بر اینکه پرسپولیس موقعیت خطرناک زیادی روی دروازه گسترش فولاد نداشت، خاطرنشان کرد: اگر دقت کرده باشید، دروازه‌بان ما در این بازی یک دایو یا واکنش نداشت و حتی یک تک به تک نگرفت. به همین دلیل می‌گویم که که پرسپولیس موقعیت نداشت و گلی هم که زدند، نامتعارف بود. ضمن اینکه اخراج بازیکن ما هم نامتعارف بود و فکر می‌کنم فقط در ایران است که برای خطای اوت به بازیکن کارت نشان می‌دهند. در دنیا فقط در فوتبال ما خطای اوت داریم. اینکه اوت را دیر پرتاب کنی، زود پرتاب کنی، یک وجب آن طرف‌تر باشد، پای بازیکن داخل باشد و... هیچ کجای دنیا واکنشی ندارد. داور اگر فکر می‌کند در پرتاب اوت 30 ثانیه وقت تلف شده است، خب به جای چهار دقیقه وقت تلف شده پنج دقیقه وقت بگیرد. اینکه اشکالی پیدا نمی‌کند. شماره تماس من را همه دوستان دارند و اگر یک خطای اوت یا کارت اوت نشان دادند، من جایزه می‌دهم. عقب و جلو فقط در فوتبال ماست و اگر کسی در جای دیگر دنیا دید، من جایزه می‌دهم. اگر این اخراج نبود، ما از نتیجه مساوی انصافاً راضی بودیم، چون حق پرسپولیس واقعاً باخت نبود.

ای کاش پرسپولیس به شکلی دیگر به گل می‌رسید نه با ضربه‌ای که نباید گل می‌شد
وی ادامه داد: نباید از حق بگذریم و حق پرسپولیس به هیچ وجه مستحق باخت نبود. این را باید بگوییم و انصاف داشته باشیم، اگر غالب بازی را هم حساب کنیم، پرسپولیس بهتر از ما بود، اما گل خوردن به آن شکل، در آن شرایط و در آن زمان حق ما نبود. پرسپولیس تیم خوبی است و آنقدر قوی بود که ما را مجبور کرد تغییر رویه بدهیم، دفاع کنیم و تغییر تاکتیک دادیم که البته این ضعف تیم ماست. باید این ضعف را برطرف کنیم که براساس تفکرات خودمان تغییر تاکتیک بدهیم نه با فشار تیم حریف، اما گلی که خوردیم به دور از انصاف بود و ای کاش یکی از آن ضربات سر یا موقعیت‌های دیگر پرسپولیس تبدیل به گل می‌شد، نه آن ضربه که نباید گل می‌شد.

هواداران پرسپولیس امروز به ساحت خانواده‌ام فحاشی کردند
کریمی در خصوص درگیری‌اش با فیلمبردار صداوسیما در پایان بازی و اینکه حرکات او چه دلیلی داشت، گفت: یک نفر را بعد از بازی به زمین آورده‌اند که مشخص نیست چرا او را به زمین چمن آورده‌اند. این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و به روابط عمومی سازمان لیگ هم گفتم که آن فیلمبردار سه بار تعمداً دوربین را از پشت به من زد. نمی‌دانم دنبال چه چیزی بود و شاید می‌خواست این کارها را انجام بدهد، بلوایی راه بیندازد و بعد بقیه را صدا کند که ببینید چه چیزی شکار کرده‌ام، سوسمار! می‌خواهند لوس بازی در بیاورند و فیلم را نشان بدهند، اما سازمان لیگ ما مقصر است، چون این نوع مصاحبه منطقی نیست. تحت فشار بازی، داوری، جو ورزشگاه و... مصاحبه انجام می‌شد. هنگام مصاحبه هم علیه من فحاشی می‌شد. به سازمان لیگ هم می‌گویم که نباید به ساحت خانواده کسی فحاشی شود. من از هواداران پرسپولیس تا به حال فحاشی نشنیده بودم، اما امروز به ساحت خانواده‌ام فحاشی کردند. به ناظر بازی و داور چهارم هم گفتم که گفتند همه این فحاشی‌ها قید می‌شود. ما نباید تحت فشار مصاحبه کنیم، بلکه باید اجازه داشته باشیم ابتدا خستگی‌مان در برود، در این سرما عرق کرده‌ایم، دست و صورت‌مان را آب بزنیم و بعد یک مصاحبه خوب انجام بدهیم.

کار آن فیلمبردار پیش قاضی و ملق بازی بود!
وی ادامه داد: اینکه فردی تعمداً بیاید و چنین کاری انجام بدهد و دوربین را به مربی بکوبد، ضعف آشکار سازمان لیگ است. ضمن اینکه حریم زمین چمن جای مصاحبه کردن و کار مطبوعاتی نیست. حریم رختکن ما و تیم مقابل نباید جایی برای کار رسانه‌ای باشد. ما موظف هستیم مصاحبه کنیم و به روی چشم هم قبول می‌کنیم، اما به شکل صحیح. همان فردی هم که زد و خورد کرده بود، بعد از آن حرکات آمده و می‌گوید به استیج بیایید! می‌پرسم استیج کجاست، گفته زیرزمین و هیکل او را دیدم و گفتم نمی‌آیم! به روابط عمومی باشگاه هم گفتم از کنار من تکان نخورد و فرشاد فلاحت‌زاده با دو سه نفر دیگر هم بالا ایستاده‌اند تا مراقب ما باشند. به جز سالن نشست خبری جای دیگری برای مصاحبه نداریم و هر جایی که تعیین شده، قبول می‌کنیم. در فدراسیون (سازمان لیگ) هم طبقه بالا را برای مصاحبه تعیین کرده‌اند و همان‌جا مصاحبه می‌کنیم. اینکه سازمان لیگ اجازه می‌دهد یک نفر به زمین چمن بیاید درست نیست، آن فرد هم عزیز ما بود و هرکسی که بود، تعمداً آن کار را انجام داد. بعد از 30 سال کار پلیسی دیگر این چیزها را می‌دانم و پیش قاضی و ملق بازی بود. بعد هم آمده می‌گوید تلافی کردم و اگر دو امتیاز از دست دادیم، اما ببینید چه کار کردم. من هم به او گفتم خیلی هم دوستت داریم و این را برخلاف میلم گفتم و در نهایت بلند شد و رفت.

به گزارش تسنیم، حجت‌اله بهمنی، روابط عمومی سازمان لیگ که در نشست خبری حضور داشت توضیح داد که دوربین وارد شده به زمین چمن، دوربینی خارج از زمین نبود و مربوط به پورتال پخش زنده شبکه سه می‌شد که نباید به زمین می‌آمد که در طول بازی هم چنین اتفاقی رخ نداد و بعد از سوت پایان بازی به زمین آمد. البته پس از آن اتفاقات ما سریعاً او با این فرد برخورد کردیم.

پرسپولیس آنقدر حمله کرد که حتی وقت نداشتیم آب بخوریم
کریمی پس از توضیحات روابط عمومی سازمان لیگ گفت: پورتابل شبکه سه هم باشد، بعد از بازی گفت ما می‌خواهیم مصاحبه کنیم که گفتم به روی چشم، اما اینکه تعمداً سه بار دوربین را به من بکوبد، خوب نیست. چون بالاخره با زمان استراحت بین دو نیمه، 100 دقیقه تحت فشار هستیم. در کل خوشحالم که امروز ما تطهیر شدیم! ایمان دارم که خداوند متعال ما را بخشیده و دیگر آزمایش نخواهد کرد، چون ما امروز فشار شب اول قبر را دیدیم. پرسپولیس آنقدر حمله کرد که حتی وقت نداشتیم آب بخوریم، چون باید از کنار زمین بازیکنان را هدایت می‌کردم و کار بسیار سختی است. شما خودتان را جای ما بگذارید که با این فشار به خواهر و مادر ما هم فحاشی می‌کردند و با این فشار انتظار دارند واکنشی هم نشان ندهیم. من امروز پیراهن عزای خواهرم را از تنم خارج کردم. این فحاشی‌ها خوب نیست. برای هیچکس خوب نیست و حتی برای خارجی‌ها هم خوب نیست. با این فشار یکی هم بعد از بازی دوربین را به شما می‌کوبد. با این حال عذرخواهی می‌کنم که سرتان را درد آوردم.

دروازه‌بان ما گل ساده‌ای خورد و می‌توانست ضربه نعمتی را بگیرد
یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری به فیروز کریمی گفت که خیلی از مربیان نمی‌پذیرند مقابل تیمی چون پرسپولیس دفاعی بازی کرده‌اند، اما شما شجاعانه این را پذیرفتید. وی سپس به تعویض حسینی در دقیقه 48 مسابقه اشاره کرد که سیستم تیم گسترش فولاد پس از آن تبدیل به 1-4-5 شد و از کریمی سؤال پرسید: «اگر بازهم تیم شما مقابل تیمی بازی کند که قدرتمندتر باشد، به کارهای دفاعی رو می‌آورید یا نه، چراکه مربی کارهای دفاعی نیستید؟»، سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد در واکنش این سوال اظهار داشت: از دقیقه 40 تا 47 سه ضربه سر خطرناک روی دروازه ما زده شد. این حملات به ما پیام می‌دهد و پیام آن هم این است که ما باید توان سرزنی‌مان را بالا ببریم. اگر ما شرایط را بگوییم به ضرر پرسپولیس است و شاید تیم‌های دیگر هم استفاده کنند. پرسپولیس زحمت کشیده و کار کرده و ما هم خیلی کار کردیم تا بتوانیم یک چیز را از پرسپولیس متوجه بشویم و کار ما ثمره‌اش این بود که تا دقیقه 94 گل نخوریم. ضمن اینکه من به دروازه‌بان‌مان هم ایراد گرفتم که گل ساده‌ای خورد، چون توپ خیلی آرام از کنار دستش رد شد و می‌توانست آن توپ را بگیرد.

تغییر تاکتیک ما با توجه به شرایط پرسپولیس بود
کریمی افزود: قاعده کار این بود که به هر دلیلی روی دروازه ما سانتر شد که این قاعده و دلیل را نمی‌گویم. دو سه سانتر خطرناک روی دروازه ما آمد که این هشدار را به ما داد سمت دیگرمان را قوی کنیم و ما هم این کار را کردیم. پرسپولیس درست در جهت موافق ما عمل کرد و خواسته ما را انجام داد. غُلو نمی‌کنم، چون وقتی دفاع راست‌مان را هم به زمین آوردیم، پنج سرزن بالای 190 سانتیمتر در زمین داشتیم که همه آنها هم سرزن خوب بودند، نه فقط بلند باشند. آنها هم بلند هستند و هم سرزن. به هافبک‌هایی هم که داشتیم گفتم چه کاری انجام بدهند که باز به احترام پرسپولیس نمی‌گویم چه کاری، اما همین را بگویم که تغییر تاکتیک ما با توجه به شرایط پرسپولیس بود. هرچند این ایراد است و ما نباید شخصیت تأثیرپذیر داشته باشیم و مقابل پرسپولیس تأثیرپذیر بودیم، در حالی که باید برای خودمان حرف داشته باشیم و کار کنیم.

اگر سیدی در زمین بود، خیلی حرف برای گفتن داشتیم
وی با اشاره به تعویض‌هایی که انجام داد، خاطرنشان کرد: هر سه تعویضی که ما انجام دادیم، اجبار داشتیم. به خصوص تعویض سیدی که اگر در زمین بود، یک مهره خیلی خوب در زمین داشتیم. با کف پا روی سفیدران او آمدند و خیلی هم بد خطا کردند. او دیگر نمی‌توانست ادامه بدهد. اگر سیدی در زمین بود، خیلی حرف برای گفتن داشتیم و به نوعی بازوی هجومی‌مان را از دست دادیم. از طرفی خالقی‌فر را نداشتیم و بازیکنان سرعتی‌مان به این شکل در اختیارمان نبودند و مقابل تیم‌هایی که ما را مجاب می‌کنند که بعضی روزها به این شکل دفاعی بازی کنیم، حضور این بازیکنان تأثیرگذار است. ما هم یوسف سیدی و هم رضا خالقی‌فر را از دست دادیم. تعویض‌های ما هم در جریان بازی به دلیل هشدارهایی بود که در طول بازی به ما داده می‌شد. پس از تعویض‌های ما هم شما دیگر آن پرسپولیسی که از دقیقه 40 تا 47 سراپا حمله بود را ندیدید و خطرناک‌ترین لحظات بازی برای ما بین همین دقایق بود و تعویض‌هایی که کردیم بر همین مبنا بود.

توصیه کریمی به برانکو
سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در واکتش به اینکه روش بازی او مقابل تیم‌های دیگر به چه شکل است، تصریح کرد: نمی‌دانم بازی‌های قبلی ما را دیده‌اید یا نه، اما ما در یک نیمه سه گل به سایپا زدیم. در آن جو ورزشگاه سپیدرود هم که سالم است، اما پرفشارتر از جو ورزشگاه آزادی و خیلی از ورزشگاه‌های دیگر است، دو گل در نیمه اول به آنها زدیم. این روشی که ما امروز داشتیم، روش مورد علاقه من نیست، اما وقتی ما در گوشه رینگ گیر افتادیم و می‌دانستیم اگر گاردمان را باز کنیم، به شدت صدمه می‌بینیم، اشتباه بود که دفاع نکنیم. ما امروز مجبور بودیم که گاردمان را ببندیم و اگر آن صحنه آخر هم پیش نمی‌آمد، اکنون توفیق تیم ما را دیده بودید. یکی از راه‌های صعود هر تیمی این است، در روزی که به اجبار حریف شما را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، راه‌های دفاع کردن را بلد باشید. یکی از راه‌ها هم این است اگر حریف شما روزی عقب‌نشینی کرد، بتوانید دفاع تیم حریف را بشکنید. به نظر من پرسپولیس در این راه باید تلاش بیشتری کند. من برای برانکو احترام زیادی قائلم و او پیشکسوت ماست، اما باید بگویم همه تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند، به اجبار گارد بسته دارند و عقب نشینی می‌کنند. در این شرایط آنها (پرسپولیس) باید تغییر رویه بدهند.

دفاع کردیم اما وقت‌کشی و بازی کثیف نه
کریمی تأکید کرد: ما هم امروز مجبور بودیم عقب‌نشینی کنیم. من همیشه دنبال بازی زیبا هستم و افتخار می‌کنم که حتی تیم‌مان بیشترین جوان را بازی داده است و این را در حرف نمی‌گویم و در آمار ثبت می‌شود. امروز دفاع راست ما که به زمین آمد متولد 78 بود و دفاع وسط‌مان هم که از ابتدا در زمین بود، متولد 77 است. ما افتخار داریم که بیشترین جوان را در زمین گذاشته‌ایم. سعی کرده‌ایم هم جوان‌گرایی کنیم، هم بازی تماشاگرپسند داشته باشیم و هم نتیجه بگیریم. البته خیلی تیم‌ها هستند که قشنگ بازی می‌کنند، مثل سپیدرود که این روزها خیلی زیبا بازی می‌کند، اما شما نگاه کنید و ببینید که جایگاهش کجاست. به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند و البته مردم فوتبال کثیف را هم دوست ندارند. این را بگویم ما امروز کلاً چهار بار برانکارد خواستیم که سه دفعه آن منجر به تعویض شد و یار ما به زمین برنگشت. یک بار هم داور بازی را برای مصدومیت دروازه‌بان ما نگه داشت که خیلی بد به زمین خورد و با سر به زمین آمد. دفاع کردیم، اما وقت کشی و بازی کثیف نکردیم. مجبور بودیم و فکر می‌کنم خوب دفاع کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما