شناسهٔ خبر: 23634780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سیفی مازندرانی:

حکومت بدون ارزش های الهی اعتبار ندارد | برجام بدون اجرای شروط رهبری مشروع نیست

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: ماهیت و هویت نظام اسلامی در دنیا به همین ارزش های اسلامی است و اگر این ارزش ها نباشند حکومت هیچ اعتباری ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیفی مازندرانی در سلسله نشست های بصیرت با موضوع رسالت فقها در صیانت از ارزش های دینی و انقلابی که پیش از ظهر امروز در معهد الاجتهاد الفعال برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ ارزش های الهی عنوان کرد: نظام اسلامی بر پایه ارزش های الهی و اسلامی برپا شده است و در رأس آن ولی فقیه قرار دارد که بر اساس احکام و حدود قرآن جامعه را مدیریت می کند.

وی افزود: دفاع از محرومان و مستضعفان، مبارزه با فساد، عدل و قسط، اقتصاد مقاوم و تمامی ارزش های اخلاقی و انسانی را اسلام ناب که در مکتب اهل بیت(ع) خلاصه می شود به همراه دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: در ارزش های نظام اسلامی ما برخی از ارزش های مهم را داریم که سرنوشت عزت و شوکت جامعه به آنها بستگی دارد و مهم‌ترین مسأله انقلاب که نجات انقلاب نیز به آن بستگی دارد این است که بفهمیم ماهیت و هویت نظام اسلامی ما در دنیا به همین ارزش های اسلامی است و اگر این ارزش ها نباشند حکومت هیچ اعتباری ندارد.

وی با اشاره به برخی سخنان پیرامون جواز نقد معصومین(ع) اظهار کرد: کسی که می خواهد با عصمت معصومین(ع) مبارزه کند خود را هدر داده و از بین برده است و البته باید دانست که این افراد دنبال مسائل دیگری هستند.

آیت الله سیفی مازندرانی اضافه کرد: در واقع این افراد می خواهند به ولایت فقیه ضربه بزنند و برای اثبات مدعای فاسد خود می گویند امام معصوم(ع) هم قابل نقد است تا از این طریق ولی فقیه را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: یکی از ارزش های اصلی اسلام و حکومت اسلامی، اقامه دین الهی است و همه جان ها باید برای دین الهی فدا شود و در این مسیر امیرمؤمنان(ع)، امام حسین(ع) و انبیای الهی جان خود را فدا کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: ولایت فقیه که در امتداد ولایت رسول خدا(ص)، امام عصر(عج) و ائمه معصومین(ع) قرار دارد از دیگر موضوعات مهم در اسلام است و اگر بعد از دوران اهل بیت(ع) قیم انتخاب نشود، با اصل تشریع دین مخالف است و ائمه ما نیز فقها را به عنوان قیم خود انتخاب کردند.

وی افزود: متأسفانه برخی تصور می کنند که چون مردم به آن ها رأی داده اند فهمشان از دین کامل شده است و هر وقت رهبر انقلاب مطلبی را بیان کردند در مقابل آن نظر می دهند و این به معنای عدم التزام عملی به ولایت فقیه است.

آیت الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: رهبر انقلاب برای اجرای برجام 9 شرط گذاشتند اما متأسفانه شرط ها را در نطفه خفه کردند و این در حالی است که برجام منهای شروط رهبری مشروع نیست.

وی ابراز کرد: کسانی که مدعی استقلال حوزه هستند اینجا باید حرف بزنند چراکه برجام به حکم اولی و مطابق آیات قرآن مشروع نیست و به حکم ثانویه هم ولی فقیه برای آن شرط گذاشتند و بدون رعایت آن شرط ها مشروع نیست و متأسفانه امروز برجام به چماقی در دست سران استکبار علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ولی امر در نظام اسلامی ارزش ها را تعیین و خطوط قرمز را مشخص می کنند تا مسؤولان در این مسیر حرکت کنند نه اینکه وقتی رهبر انقلاب علم هدایت را بلند می کند آنها به دنبال انداختن آن علم باشند.

وی با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی در نظام اسلامی اظهار کرد: آیات متعددی در قرآن پیرامون عدالت اجتماعی وجود دارد اما متأسفانه در حکومت اسلامی کارگزاران و مسؤولان و وزرا بیش از 8 برابر 90 درصد مردم حقوق دریافت می کنند.

آیت الله سیفی مازندرانی تأکید کرد: وحدت نیز یکی دیگر از اصول اسلامی است که قرآن تأکید می کند که این وحدت باید در مسیر خداوند باشد و امام عصر(عج) حبل الله است و این حبل الهی را به دست ولی فقیه داده است.

وی ادامه داد: برخی افراد وحدت را به قیمت تاخت و تاز به حریم ولایت می خواهند اما وحدتی که نهایت آن پشتیبانی از ولایت فقیه نباشد منحوس است و متأسفانه عده ای می خواهند وحدت را به دکانی برای مقابله با رهبری تبدیل کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در نظام ما تعطیل است و کسی جرأت نمی کند امر به معروف کند چون هیچ حمایتی از او صورت نمی گیرد./872/پ۲۰۲/ق

نظر شما