شناسهٔ خبر: 23634385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: نمایندگان همدان اعتبارات رویداد همدان 2018 را پیگیری کنند

همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه برای رویداد تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی 100 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است، تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان همدان نیز تامین اعتبار رویداد همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همدان در سالجاری میلادی 2 رویداد بزرگ بین المللی شامل میزبانی از 500 عضو از150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و میزبانی از وزاری خارجی 34 کشور آسیایی را برگزار می کند و باید هر چه سریعتر برای جذب اعتبارات این رویدادهای فراملی اقدام شود.
وی تاکید کرد: این 2 رویداد بین المللی می تواند زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌ های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان باشد.
نیکبخت افزود: پیگیری و تعیین همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 از سوی مجمع گفت وگوی آسیایی و تصویب میزبانی این استان برای نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری، مهمترین رهاورد دولت تدبیر و امید در همدان است.
استاندار همدان ادامه داد: این 2 اجلاس فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگر است و باید برای استفاده از این فرصت ها آماده شد.
وی اضافه کرد: 30 برنامه در سطح ملی و جهانی برای این اجلاس ها تدارک دیده شده و تعداد این برنامه ها افزایش خواهد یافت و با میزبانی این اجلاس ها، چند فرصت اساسی و ظرفیت شایسته نصیب استان همدان می شود.
وی با رد ادعای یکی از روزنامه های محلی که نوشته بود بودجه رویداد همدان 2018 از بودجه دیگر دستگاه ها اختصاص داده شده است، افزود: هنوز بودجه ای برای این رویداد تخصیص داده نشده است و پیگیر تامین اعتبار در این بخش هستیم.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و همچنین در این سال میزبان بیش از 150 کشور و 500 عضو وابسته با سازمان جهانی گردشگری در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری است.
استان همدان به دلیل دسترسی به هفت آزاد راه، برخورداری از فرودگاهی با قابلیت فرود هواپیماهای پهن پیکر و بهره مندی از بیش از یک هزار و 800 جاذبه تاریخی و طبیعی و گردشگری، فرصت ها و مزیت های گردشگری گسترده ای دارد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*

نظر شما