شناسهٔ خبر: 23633884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله خاتمی: هدف دشمن از ایجاد ناآرامی های اخیر ضربه به دین بود

اصفهان - ایرنا - عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری گفت: هدف دشمن از ایجاد نا آرامی های اخیر در کشور ضربه به دین بود و این واقعیت از شعارها و رفتارهای آنها مشخص است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید احمد خاتمی ' روز پنجشنبه در همایش 'روحانیت و حوزه انقلابی' در اصفهان با اشاره به تلاش دشمن برای بزرگ نمایی این ناآرامی ها، گفت: بر اساس اعلام وزیر کشور کل افرادی که در این ناآرامی ها شرکت کردند کمتر از 45 هزار نفر بودند که در برابر 80 میلیون نفر جمعیت کشور، رقم ناچیزی است.
وی ادامه داد: جمعیت اصلی را باید در راهپیمایی های چند میلیونی که از 13تا 18 دی در سراسر کشور برگزار شد، مشاهده کرد اما رسانه های بیگانه با کمال وقاحت، این جمعیت های میلیونی را چند هزار نفری معرفی کردند.
امام جمعه موقت تهران، طراح اصلی این ناآرامی ها را سرویس های جاسوسی غربی دانست که با پول عربستان سعودی توسط منافقین و سلطنت طلب ها اجرا شد.
وی افزود: تلاش آنها این بود که این ناآرامی ها، به جنگ مسلحانه داخلی تبدیل شود و حتی در جریان این ناآرامی ها یکی از تفاله های نظام پهلوی گفته بود که در 22 بهمن در ایران خواهیم بود.
آیت الله خاتمی با اشاره به ابعاد وسیع ناآرامی ها بیان کرد: انسان از برخی افراد تعجب می کند که به جای دغدغه برخورد با آشوبگران، دغدغه آزادی آنها را دارند.
وی در عین حال تصریح کرد: باید بین اعتراض کنندگان، افراد فریب خورده و اغتشاشگر، تفاوت قائل شد زیرا معترضین محترم هستند و صرفا خواسته هایی داشتند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: با فریب خورده ها نیز باید با رافت اسلامی برخورد شود اما باید با لیدرها و سران اغتشاش برخورد شود.
وی بابیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و ناکارآمدن نشان دادن حکومت اسلامی است، گفت: همه مشکلات مردم قابل حل شدن است و حکومت اسلامی می تواند موفق باشد و به یاری خدا این انقلاب تا ظهور امام زمان (عج) ماندنی است.
آیت الله خاتمی در بخشی از سخنان خود به ویژگی های حوزه و روحانیت شیعه اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه، اهل تن پروری نیست و حضور در جرگه روحانیت را به عنوان یک شغل قلمداد نمی کند بلکه روحانیت شیعه، رزمنده و زمان شناس است و در هر زمانی، موضع مناسب می گیرد.
وی تصریح کرد: حوزه و روحانیت در خط مقدم بندگی خدا قرار دارد بنابراین روحانیت شیعه باید اهل معنویت تهذیب باشد و حوزه انقلابی، حوزه صرفا اهل شعار و حضور نیست بلکه جهد و شب زنده داری از ویژگی های حوزه انقلابی است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روحانیت انقلابی خط قرمزهایی دارد، بیان کرد: روحانیت شیعه اجازه نمی دهد که حریم معصومین (ع) در مسلخ اغراض سیاسی ذبح شود.
وی افزود: ادله و شواهد دینی نشان می دهد که معصومین قابل نقد نیستند و براساس روایات اسلامی اگر کسی در برابر حکم خدا، پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) در دل ذره ای نقد داشته باشد در حد مشرک است.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه انقلابی به معنای واقعی ولایی است، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی 250 مرکز اسلامی در جهان تحت زعامت رهبر معظم انقلاب برای نشر مکتب اهل بیت (ع) فعالیت دارند.
وی بااشاره به انتشار فیلمی از جلسات خبرگان رهبری پس ارتحال امام راحل در معرفی رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه در فضای مجازی گفت: اینکه ایشان در این فایل با اکراه رهبری را قبول می کنند نشانه عظمت و تواضع ایشان است کما اینکه سیره علمای شیعه نیز در پذیرش مرجعیت چنین بوده است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: البته کسانی که فیلم این جلسات را در فضای مجازی پخش کردند بخش اصلی آن را که نشان می دهد آیت الله خامنه ای با اتفاق آرا به ولایت امری معرفی شدند را پخش نکردند.
وی با بیان اینکه لباس روحانیت، لباس سربازی دین است گفت: روحانیت انقلابی مطابق آنچه در نهج البلاغه آمده است در اصول کوتاه نمی آید و به هیچ کس و هیچ مقامی به جز خدا طمع ندارد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: حکومت اسلامی فلسفه عملی توحید است که اکنون با خون جگرهای بسیار، پرچم آن در این کشور برافراخته شده است بگونه ای که پس از حکومت امیر المومنین (ع) در جهان تشیع بی نظیر است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و برخی بی اخلاقی ها و بدحجابی ها در کشور، افزود: اگرچه این مفاسد وجود دارد ولی بی شک اگر این حکومت نباشد مفاسدی به مراتب بدتر همانند جشن هنر شیراز در زمان پهلوی که سفیر انگلیس در خصوص آن گفته بود اگر چنین قبایحی در کشور انگلیس انجام می شد، دولت آن سرنگون می شد، بوجود خواهد آمد.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری های امروز، در حکومت حضرت علی (ع) نیز وجود داشت و ایشان نتوانست آنها را برطرف کند، افزود: اگر نمی توانیم اسلام صد در صدی را محقق کنیم باید به اندازه توان برای تحقق اسلام تلاش کنیم.
وی ادامه داد: حکومت را با آدم ها نمی سنجند بلکه حکومت را با قانون اساسی و مجری آن می شناسند و امروز ما در حکومتی هستیم که قانون اساسی آن دسترنج مجتهدین و مجری آن رهبری است که اهل شب زنده داری می باشند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال شیعه زدایی است، گفت: در چنین فضایی برای حفظ شیعه و دین اسلام باید کار بصیرتی را در راس کارهای خود قرار دهیم.
گ /7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما